مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده از آغاز برداشت محصول از سطح ۳ هزار و ۱۸۹ هکتار مزارع زیرکشت کدو آجیلی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 10 October 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی امینی مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده اظهار کرد: برداشت کدو آجیلی از سطح ۳ هزار و ۱۸۹ هکتار مزارع زیرکشت دشت کلوان این شهرستان از اواسط مهر آغاز شده است و تا اواخر آبان ادامه دارد.

او تصریح کرد: دشت کلوان منطقه مساعدی برای کشت این محصول است به طوری که در حال حاضر میانگین عملکرد حدود هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار است، و با توجه به متوسط عملکرد در کشور که ۸۰۰ کیلوگرم است عملکرد بالایی است و پیش بینی می‌شود افزون بر ۳ هزار و ۸۲۶ تن تخم کدو آجیلی برداشت و به بازار عرضه شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه هدف از اجرای این کشت، تناوب زراعی و ترویج کشت‌های کم آب بر و کاهش مصرف آب کشاورزی است، اذعان کرد: با توجه به خشکسالی‌های موجود این محصول می‌تواند جایگزین مناسبی برای اراضی کشاورزی شهرستان آباده باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده، عملکرد بالا، مکانیزه بودن عملیات کاشت و برداشت و درآمدزایی و سوددهی مطلوب را عامل توسعه کشت این زراعت دانست.

او افزود: نبود ارقام اصلاح شده و کارگاه و کارخانه‌های بسته‌بندی عوامل محدودکننده کشت این محصول است.

برچسب ها: برداشت ، کدو آجیلی ، آباده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار