کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: بارش شهابی ثوری از موقعیت رصدخانه لارستان ساعت ۱۸:۲۵ امروز هنگامی که کانون بارش از افق شرقی شما طلوع می‌کند تا سپیده‌دم روز بعد فعال است.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ 10 October 2021

تابناک فارس هب نقل از ایمنا: فاطمه فخرایی فرد اظهار کرد: بارش شهابی ثوری جنوبی از ۱۹ شهریور تا ۲۹ آبان فعال است و پیک آن حدوداً ۱۸ مهرماه اتفاق خواهد افتاد. در این دوره هر زمان که کانون بارش در صورت فلکی ثور بالاتر از افق باشد، امکان مشاهده شهاب‌واره‌ها وجود خواهد داشت، این بارش دارای نرخ ساعتی پایدار و پایین است.

وی افزود: بارش شهابی ثوری از موقعیت رصدخانه لارستان ساعت ۱۸:۲۵ هنگامی که کانون بارش از افق شرقی شما طلوع می‌کند تا سپیده‌دم روز بعد فعال است. البته حدود ساعت ۰۰:۴۳ بامداد کانون بارش در آسمان به اوج می‌رسد و تا قبل از طلوع آفتاب بهترین زمان برای رصد شهاب‌ها است.

وی اضافه کرد: ZHR این شهاب باران پنج است؛ با توجه به روشنایی ۲۳ درصدی ماه چهار روزه، انتظار می‌رود که تا چهار شهاب در ساعت را بتوان مشاهده کرد. این شهاب باران که از بقای دنباله دار 2p/Encke است. برای عکاسان تازه وارد آسمان شب بسیار مناسب است و شهاب‌های درخشان و نسبتاً کم سرعت این بارش شهابی سوژه ایده آلی برای ثبت کردن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار