معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: دست‌اندرکاران حوزه گردشگری همیشه به دنبال این بودند که فارس در همه زمینه‌های گردشگری اعم از تاریخی، مذهبی، طبیعی، ادبی و ... سرآمد و جلودار باشد و با توجه به پتانسیل‌های خدا دادی، می‌توان از ورزش به عنوان یک راهکار در توسعه گردشگری و توریسم ورزشی بهره برد.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ 10 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سید موید محسن‌نژاد یکشنبه ۱۸ مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های دوچرخه‌سواری کوهستان به میزبانی فارس، گفت: گردشگری ورزشی با ایجاد تنوع در صنعت گردشگری و ایجاد جذابیت به دلیل اتصال بین گردشگری و طبیعت و ورزش، در رونق صنعت گردشگری تاثیرگذار است.

محسن‌نژاد با بیان اینکه رقابت‌های دوچرخه‌سواری کوهستان ۲۳ مهر به میزبانی مجموعه پولادکف در شهرستان سپیدان برگزار می‌شود، گفت: میزبانی برگزاری رویدادهای ورزشی ملی و بین‌المللی با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی فارس، گردشگری ورزشی را به عنوان یک پتانسیل مهم مطرح خواهد کرد.

وی گفت: دست‌اندرکاران حوزه گردشگری همیشه به دنبال این بودند که فارس در همه زمینه‌های گردشگری اعم از تاریخی، مذهبی، طبیعی، ادبی و ... سرآمد و جلودار باشد و با توجه به پتانسیل‌های خدا دادی، می‌توان از ورزش به عنوان یک راهکار در توسعه گردشگری و توریسم ورزشی بهره برد.

محسن‌نژاد خاطرنشان کرد که طبیعت گردی به عنوان یکی از انواع پرطرفدار صنعت گردشگری، با ورزش عجین شده و فارس هم به واسطه تنوع اقلیمی، تعدد روستاها و حضور جامعه عشایری و جذابیت‌های این بخش‌ها، توانایی مناسبی برای توسعه گردشگری ورزشی دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: در انجام این میزبانی ها باید نکاتی را مدنظر قرار داد؛ اینکه پیشنهاد دهیم مسابقات در فصول کم سفر سال و میزبانی ها در مناطق کمترشناخته برگزار شود تا هم شاهد توزیع سفر در زمان‌های مختلف و معرفی مناطق مختلف باشیم.

محسن‌نژاد با بیان اینکه دقت در برنامه‌ریزی برای میزبانی رویدادهای ورزشی و ترویج مناسب گردشگری ورزشی، نتایج مثبتی مانند افزایش سطح اشغال اماکن اقامتی، رونق فعالیت در زمینه خوراک، صنایع دستی و ... را به همراه دارد، گفت: خوشبختانه مجموعه فرهنگی ورزشی پولادکف تاکنون با میزبانی رقابت‌های مختلف زمینه‌ساز رونق توریسم ورزشی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار