رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری شیراز گفت: سهمیه تشویقی سوخت ناوگان باری صرفا به خودروهائی تعلق می‌گیرد که مالک یا راننده خودرو پروانه فعالیت واشتغال دریافت کرده باشند.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ 12 October 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: آرش نعمتی، رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری شیراز گفت:کنترل ونظارت و ساماندهی رانندگان و ناوگان حمل و نقل بار در محدوده شهر شیراز اعم از سبک، نیمه سنگین و سنگین رسالت مهم این سازمان است.

او در پاسخ به اینکه چرا رانندگان ناوگان بار درون شهری باید پروانه فعالیت و اشتغال اخذ کنند، عنوان کرد: بر اساس ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل بار و مدیریت سوخت کشور در سال ۸۶ و بر اساس ماده ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی ناوگان، سازمان مدیریت حمل ونقل بار به عنوان سازمان متولی موظف است بر اساس این قوانین ساماندهی و نظارت بر ناوگان‌ها را بر عهده بگیرد.

نعمتی توضیح داد: ناوگان‌های حمل و نقل بار به چند دسته سبک زیر ۳.۵ تن، نیمه سنگین از ۳.۵ تا ۶ تن و سنگین با وزن بالاتر از ۶ تن تقسیم می‌شوند. در سطح شهر شیراز حدود ۶۰ هزار دستگاه خودروی باری وجود دارد که بیش از ۱۲ هزار دستگاه از این خودرو‌ها ساماندهی شده اند.

او تاکید کرد: سازمان مدیریت سوخت کشور، یارانه سوخت را برای ناوگان بنزینی، تنها منوط به اخذ پروانه اشتغال و فعالیت گذاشته که در صورت صدور باربرگ روزانه حمل بار، رقم قابل توجهی بصورت ریالی به حساب مالک خودرو واریز می‌شود؛ بنابراین مالکین خودرو‌های باری بنزینی با دردست داشتن یکی از کارت‌های حساب بانکی خود (بجز ملی، رفاه وکشاورزی) و مراجعه به جایگاه‌های سوخت، می‌توانند از اعتبار سهمیه سوخت خود اطلاع حاصل کنند.

رییس سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری شیراز ادامه داد: برای ناوگان دیزلی حمل و نقل بار نیز یارانه سوخت لحاظ شده که سهمیه مذکور در کارت سوخت خودرو شارژ می‌شود.

او گفت: براساس مصوبه هیات وزیران مهلت استفاده از سهمیه اعتباری بنزین ناوگان باری از یک ماه به سه ماه افزایش یافته است؛ بنابراین اعتبار ریالی باقیمانده سهمیه سوخت که براساس پیمایش خودرو به حساب مالکین واریز می‌گردد به ماه بعد منتقل می‌شود وتا سه ماه قابل ذخیره خواهد بود.

مالکان و رانندگان ناوگان بار می‌توانند با مراجعه به سایت transport.shiraz.ir نسبت به اخذ پروانه فعالیت واشتغال اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار