رئیس جمهور ضمن اعلام اینکه محور دولت سیزدهم اجرای عدالت خواهد بود خاطر نشان کرد: حرکت دولت در جهت اجرای قانون، شناخت و جبران کاستی هاست و با وجود جوانان تحصیل کرده استان فارس و اینکه فارس قطب کشاورزی، صنایع، معادن، گردشگری، بازرگانی و تجارت و... است، نباید مشکل بیکاری وجود داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸ 14 October 2021

به گزارش تابناک فارس: سید ابراهیم رئیسی امروز عصر در جمع اقشار مختلف مردم در مسجد شهدا شیراز بیان کرد: بسیار علاقه مند بودم که در این اجتماع باشکوه با بسیاری از مردم دیدار میکردم اما به دلیل شرایط کرونایی و حفظ سلامت مردم مجبور به رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستیم.

او ضمن قدردانی از همه اقشار و اهل سنت و شیعه، علما، روحانیون و دانشگاهیان عنوان کرد: پیام شهدا به ما آن است که ما راه نورانی را طی کرده ایم و شما هم اگر میخواهید راهی نور شوید و در مسیری حرکت کنید که نور باشد باید مسیر قرآن را در پیش بگیرید.

رئیسی با بیان اینکه همیشه مرهون زحمات مردم این دیار به ویژه عشایر خواهیم بود افزود: ما با جان فشانی 15هزار شهید گلگون کفن فارس در پرتو قرآن و بهره مندی از هدایت الهی به این مقام رسیده ایم و اکنون این پیام شهدا که می گویند ما به وصال الهی رسیده ایم رسا تر از همیشه شنیده می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به فراگیری پرتو قرآن در انسان ها مطرح کرد: قرآن کریم بزرگترین نعمت الهی و بزرگترین نعمت هدایت است و اگر امامت و ولایت برای انسانها نبود زندگی ما برخوردار از حیات انسانی نبود، چرا که رشد، نمو و حیاتی که برای ما در چارچوب حیات انسانی تعریف شده است.

او با اشاره به بزرگداشت مقام حافظ تصریح کرد: اگر امروز از حافظ شیرازی یاد می‌کنید، عظمت او در پناه نورانیت قرآن باعث رسیدن وی به این مقام شده است، همانطور که اگر بخواهیم به سخنان ملاصدرای شیرازی و... توجه کنیم همه در پرتو قرآن به این نقطه و جایگاه رسیده‌اند.

رئیسی از ضرورت گسترش عدالت اجتماعی سخن گفت و اضافه کرد: آنچه که در این توسعه یافتگی ها اهمیت دارد این است که عدالت اجتماعی با استفاده از بیانه گام دوم انقلاب گسترش یابد و این موضوع یکی از عقب ماندگی های ما در گذشته نیز به حساب می‌آید و باید بر اساس آمایش سرزمین در جای جای استان فارس نیازمندی های این استان را بررسی کرده تا با الویت بندی محدودیت ها و مشکلات در رفع آن ها تلاش شود.

او در خصوص اینکه در ابتدای ورود به روستا ها مردم از بیکاری شکایت می‌کنند مطرح کرد: علاوه بر این که دولت باید زمینه های اشتغال را برای جوانان فراهم کند، مسئولان استانی هم باید سهمی در ایجاد اشتغال داشته باشند و در این زمینه باید همه بخشهای نظام اسلامی حس مسئولیت داشته باشند.

به گفته وی حل مشکل معیشت مردم در الویت قرار داد و در این خصوص افرود: مشکلی که امروز همه مردم با آن مواجه اند مشکل معیشت است که کرونا نیز به آن دامن زده است، اولویت اول ما رفع بیماری کرونا است و تلاش کردیم با واکسیناسیون در مقابل این ویروس منحوس از شیوع این بیماری جلو گیری کنیم و در گام دوم مسئله معیشت، کنترل گرانی ها رونق دادن به کسب کارهای مردم قرار دارد که بسیار مهم است.

رئیسی در اشاره به اینکه بسیاری از مشاغل به خاطر کرونا غیر فعال شده اند بیان کرد: استان فارس یکی از استانهایی است که نقش مهمی در تولیدات مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، معدنی و... دارد و با کمک مردم و همت دولت کسب و کارها رونق خواهد گرفت و فرهنگیان نیز باید تلاش کنند تا زمینه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها فراهم شود و کسب و کارها آغاز شود.

رئیس جمهور رفع موانع تولید را موضوع بعدی سخنان خود قرار داد و گفت: ما دنبال آن هستیم که با حضور در تولیدی ها و کارخانجات مشکلات و موانع آن ها را حل کنیم و این برنامه ها با همراهی مردم پیش رود، همانطور که باید از بانوانی که در کارگاه های کوچک نقش مهمی در تولیدات و صنایع دستی دارند حمایت شود تا شرایط مناسب و بازار عرصه برای زنانی که در منزل مشغول به تولیدات و صنایع دستی هستند فراهم شود.

او در راستای احیای ظرفیت گردشگری سلامت در فارس بیان داشت: استان فارس یکی از قطب های گردشگری سلامت است و مسئولان و پزشکان باید برنامه هایی را دنبال کنند که بتوانیم ظرفیتهای پزشکی احیا شود.

رئیس جمهور در ادامه موضوع صحبت های خویش را به مسئله مسکن برد و گفت: دولت در این رابطه نقش حمایت، نظارت و هدایت را برعهده دارد و با تلاش و همکاری همه اقشار نیازمندیم تا مشکلات و مطالبات مردم نیز مرتفع شود.

رئیسی این نکته را که باید در میدان حضور داشت تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم گوشزد کرد و گفت: با حضور مدیر در میدان میتواند کار احیا شود نه اینکه در اتاق خود بمانند تا برایش گزارش بیاورند،و باتوجه به وضعین کارخانه آزمایش، بسیاری از مسائل با مبالغ اندک احصا میشود و ما رفع مشکلات را در حضور خود بین مردم می‌بینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار