محمد هادی ایمانیه در شورای اداری استان فارس که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد افزود: آسیب‌ها و مشکلاتی که در اطراف این حرم مطهر وجود دارد در شان این مکان مقدس نیست و باید ساماندهی شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 15 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد هادی ایمانیه، شامگاه پنجشنبه در شورای اداری استان فارس که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد افزود: آسیب‌ها و مشکلاتی که در اطراف این حرم مطهر وجود دارد در شان این مکان مقدس نیست و باید ساماندهی شود.
او ادامه داد: قطعا رفع مشکلات اطراف حرم مطهر شاهچراغ در گرو تعیین تکلیف طرح توسعه آن است.
وی، خشکسالی چند ساله را از دیگر مشکلات فارس برشمرد و بیان کرد: با تکمیل سدهای نیمه تمام استان، انتقال آب خلیج فارس به استان و اجرای آبخیزداری می‌توان این بحران را مدیریت کرد.
استاندار فارس افزود: حوادث رانندگی و تصادفات جاده‌های منجر به فوت، پروژه‌های نیمه تمام راهسازی و آزادراهی، تکمیل قطار شهری شیراز و ضعف در تامین زیرساخت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی از دیگر مشکلاتی است که استان با آن مواجه هست.
ایمانیه گفت: در بحث شرکت های دانش بنیان نیز به دلیل عدم تفویض اختیار، روند صدور مجوز تاسیس این شرکت‌ها با مشکل همراه شده است.
وی اظهار داشت: فارس در زمینه فعالیت خیرین جزو استان‌های پیش رو است و مهمترین درخواستی که خیرین از مسئولان دارند این است که در مسیر فعالیت آنها مانع تراشی نکنند.
او گفت: تکمیل ورزشگاه‌های نیمه تمام و بازمانده از گذشته، تولید مسکن، اصلاح طرح طرح پزشک خانواده شهری، تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام در شهرستان‌های استان و تسریع در اجرای پروژه شهر سلامت از دیکر مواردی است که نیاز است در استان دنبال شود.
ایمانیه افزود: در بحث حمایت از نخبگان نیز پرداخت وام ۵۰۰ میلیون تومانی به ۶۰۰ نفر از نخبگان در کشور دنبال می‌شود که لازم است هم مبلغ و هم تعداد افزایش یابد.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه در پایان سفر استانی خود به فارس، شیراز را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری صبح پنجشنبه ۲۲ مهرماه جاری و در جریان هفتمین سفر استانی خود وارد شیراز شد و بعد از استقبال مسئولان و نمایندگان استان فارس ‌در بازدیدهای سرزده ای به شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز رفت و ضمن بازدید از کارخانه تعطیل آزمایش، در جمع مردم روستای کناره مرودشت و دامداران و کشاورزان منطقه حضور یافت و با آنها رو در رو گفت و گو کرد. بازدید از کارخانه در حال احداث کاغذسازی فارس و زیارت آرامگاه حافظ شاعر بلندآوازه ایران، برنامه دیگر قبل از ظهر پنجشنبه رئیس جمهوری بود.

وی همچنین در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس از مجموعه تاریخی تخت جمشید بازدید و با بازدیدکنندگان و کارشناسان این مجموعه ثبت شده در میراث جهانی یونسکو گفت‌وگو کرد.

دکتر رییسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی به فارس، به زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) در شیراز مشرف شد.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران همچنین با حضور در مجموعه حافظیه شیراز، آرامگاه شاعر بزرگ فارسی زبان حافظ شیرازی را زیارت کرد.

آیت الله رییسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی به فارس از ورزشکاران افتخارآفرین این استان در رقابت‌های بین‌المللی، المپیک و پارالمپیک قدردانی کرد.

وی همچنین در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به استان فارس در جمع نخبگان ، عشایر، فعالان کارگری و اقتصادی و همچنین ایثارگران حضور یافت و به ترسیم کلی سیاست های راهبردی در دولت سیزدهم در حوزه های مختلف پرداخت.

شرکت در شورای اداری با حضور وزرای همراه و مسئولان، نمایندگان استان فارس و جمع بندی نهایی سفر و همچنین حضور در نشست خبری در فرودگاه شیراز آخرین برنمه کاری سفر یک روزه آیت الله رئیسی به استان پهناور فارس بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار