امام جمعه شیراز با بیان اینکه هیئت دولت روز گذشته برخورداری یا عدم برخورداری استان را از نزدیک مشاهده کردند، عنوان کرد: امیدواریم که آثار سفر در تقسیم بودجه خود را نشان دهد و سهم فارس در این تقسیم به صورت منصفانه دیده شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶ 15 October 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه شیراز، با اشاره به سفر یک روزه رئیس‌جمهور به استان فارس اظهار داشت: نزدیک به نیمی از هیئت دولت در شهرستان‌های مختلف حضور یافتند و از نزدیک با مسائل و مشکلات استان آشنا شدند.

وی با بیان اینکه استانداری فارس با همراهی رسانه‌ها باید ابعاد سفر را برای مردم بازگو کنند، گفت: در اندازه و وقت تریبون نماز جمعه نیز به برخی از این ابعاد سفر اشاره می‌کنم از جمله اینکه نخستین فایده سفر این است که هیئت دولت و رئیس‌جمهور مشکلات مردم در ابعاد مختلف آب، کار و معیشت را از نزدیک مشاهده کردند.

امام جمعه شیراز با اشاره به بازدید رئیس‌جمهور از شهرستان مرودشت و روستاهای این شهرستان افزود: هر اندازه مسئولان استانی این وضعیت را شرح می‌دادند به اندازه‌ای که خود رئیس جمهور از نزدیک مشاهده کرد، نمی‌توانست تصور درستی از مشکلات مردم ارائه دهد‌.

 

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه فایده دیگر سفر این بود که واقعیت استان دیده می‌شود، بیان کرد: همیشه تلقی این بود که استان فارس استان برخورداری است در صورتی که استان مشکلات بسیار دارد و باید حق مردم مطالبه شود پس مشاهده از نزدیک مشکلات نیز فایده دیگر سفر بود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هیئت دولت روز گذشته برخورداری یا عدم برخورداری استان را از نزدیک مشاهده کردند، عنوان کرد: امیدواریم که آثار سفر در تقسیم بودجه خود را نشان دهد و سهم فارس در این تقسیم به صورت منصفانه دیده شود.

وی با بیان اینکه فایده دیگر سفر دیده شدن ظرفیت‌های استان در ابعاد مختلف بود که وزیر نفت به بخشی از آنها اشاره کرد، گفت: اینکه استان فارس از حیث منابع انرژی در کشور چه نقشی دارد، اینها را باید متوجه باشیم. فارس نقش تاثیرگذاری در منابع انرژی دارد و اگر شرایط و زیرساخت‌ها فراهم شود می‌توان این سهم را افزایش داد.

آیت‌الله دژکام درباره مطالبات و درخواست‌های مردمی که در این سفر نیز مطرح شد، افزود: برخی از مطالبات مربوط به قوه مجریه نیست و رئیس جمهور از نظر تقسیم کار و استقلال قوا نمی‌تواند به قوه قضائیه دستور دهد بنابراین در بیان مطالبات باید به این نکات توجه شود و روحانیون و فرهنگیان و دیگران که امکان دارند این تقسیم‌بندی را برای مردم تبیین کنند چراکه جامعه ما باید از جهات مختلف رشد کند.

وی با بیان اینکه نکته دیگر در این سفر مصوب شدن 6 هزار و 400 میلیارد تومان طرح بود که در هزینه‌کرد این اعتبار باید تقوا و نظارت رعایت شود، گفت: اگر این پول درست و در جای خود خرج شود هم مشکلات حل می‌شود و هم برکت خدا نازل می‌شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تقوا در این مسئله یعنی هزینه‌کرد مناسب و در جای خود این اعتبار تاکید کرد: جهادی کار کردن و حلال خوری باید در خرج این اعتبار مورد توجه مدیران باشد‌.

آیت‌الله دژکام با اشاره به رونمایی از برش استانی سند نقشه مهندسی فرهنگی که در شورای اداری توسط رئیس‌جمهور انجام شد، بیان کرد: از امروز همه ما وظیفه داریم در عرصه فرهنگ با این سند همکاری کنند تا بتوانیم فرهنگ پیشرفته انقلاب اسلامی را صادر کنیم.

امام جمعه شیراز در پایان با بیان اینکه همه باید کمک کنند تا مصوبات سفر اجرا شود، گفت: مردم نیز باید برای اجرای مصوبات مطالبه‌گری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار