امام جمعه شیراز عنوان کرد: مشکلات مردم فارس شامل شغل، کم آبی، معیشت و ... مردم فارس از نزدیک به وزرا و گوش رئیس جمهوری رسید و دیدارهای چهره به چهره مسئولان مورد دلگرمی و امیدواری مردم می شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 16 October 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: آیت الله «لطف الله دژکام» در خطبه های نماز جمعه شیراز با تسلیت شهادت امام یازدهم شیعیان گفت: همانطور که نگران انجام مسائل دنیوی خود هستیم باید امور اخروی نیز برای ما مهم باشد.

امام جمعه شیراز افزود: عبادت باید دارای روح نیز باشد و باید در کار خداوند متعال و آفرینش انسان نیز تفکر کنیم و عبادت ما تنها به خواندن نماز محدود نشود.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: باید در کار خدا و خلقت آسمان و زمین بیندیشیم و انسان باید تفکر را در کنار عبادت خدای متعال قرار دهد تا به رشد و تعالی برسد.

وی با اشاره به اهمیت عبادت همراه با تفکر بیان کرد: نمازی که با تفکر خوانده می شود، نمازگزار از آن سیر نمی شود و برای زودتر تمام کردن نمازش عجله ای ندارد و امیدوارم به برکت امام حسن عسکری (ع) که همواره بر عبادت همواره با تفکر تاکید داشتند مومنان متفکری شویم.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با تاکید بر سفر رئیس جمهوری به استان فارس گفت: حضور رئیس جمهوری و هیئت دولت برای بررسی و رسیدگی به مشکلات فارس قابل تقدیر است و وزرا از شهرستان های مختلف فارس به صورت حضوری بازدید کردند.

آیت الله دژکام ادامه داد: ابعاد این سفر توسط صدا و سیما و رسانه ها باید در جامعه و برای مردم نمودار شود زیرا آگاه بودن مردم از پیامدها و اختصاص بودجه ها موجب مطالبه گری برای انجام امور می شود.

وی اضافه کرد: در سفر مرودشت که همراه رئیس جمهوری بودم شاهد دیدار مردمی با رئیس جمهوری بودم و معتقدم اگر صد بار هم که مشکلات اگر به گوش رئیس جمهوری برسد بسیار متفاوت است تا شخصا در میان مردم باشند و به مشکل مردم گوش فرا دهند.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: مشکلات مردم فارس شامل شغل، کم آبی، معیشت و ... مردم فارس از نزدیک به وزرا و گوش رئیس جمهوری رسید و دیدارهای چهره به چهره مسئولان مورد دلگرمی و امیدواری مردم می شود.

وی تصریح کرد: زمانی که هیئت دولت از نزدیک در جریان امور و مسائل قرار بگیرد در تعیین و تصویب بودجه با توجه به نیازهای هر استان بهتر می تواند عمل کند و سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به فارس پیامدها و دستاوردهای مطلوبی برای فارس در پی خواهد داشت.

امام جمعه شیراز با اشاره به لزوم هزینه کردن درست بودجه اختصاص یافته دولت به فارس گفت: با استاندار فارس نیز در خصوص هزینه کرد مناسب و با تقوا صحبت کرده ام و بودجه ای که درست خرج شود مورد برکت خدا نیز قرار خواهد گرفت.

آیت الله دژکام تاکید کرد: بودجه در واقع باید برای رفع مشکلات مردم و در جای درست خود هزینه شود تا شاهد پیشرفت در حوزه های مختلف باشیم و بودجه را به خوبی در استان مدیریت و آگاهانه صرف کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به سند نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی در فارس بیان کرد: این سند شب گذشته در شورای اداری استان به دست رئیس جمهوری رونمایی شد و استان فارس مسلما تاثیرگذاری ویژه فرهنگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار