مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با آغاز برداشت کنجد از مزارع این شهرستان، پیش بینی می‌شود تا نیمه آبان ماه، بیش از هزار و ۸۰۰ تن کنجد در کازرون تولید شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ 16 October 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مریم پورحسینی مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی کشت این محصول نسبت به پارسال، افزود: در سال جاری ۱۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان، زیرکشت دانه روغنی کنجد قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه شهرستان کازرون یکی از قطب‌های تولید کنجد استان فارس است، ابراز کرد: بخش جره و بالاده این شهرستان به دلیل شرایط اقلیمی و خاک حاصلخیز، کانون اصلی کشت کنجد در کازرون است.

پورحسینی تاکید کرد: این محصول علاوه بر درآمد زایی بالا و مقرون به صرفه بودن، به عنوان یک محصول کم آب بر می‌تواند در رعایت الگوی کشت، جایگزین محصولات پر آب از جمله ذرت دانه‌ای شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۹۰ درصد کشت کنجد در این شهرستان به صورت بی خاک ورزی یا کم خاک ورزی انجام شده است که علاوه بر کاهش هزینه‌های عملیات خاک ورزی، نقش مهمی در حفظ رطوبت خاک و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

او به کیفیت بسیار خوب کنجد‌های شهرستان کازرون اشاره کرد و گفت: کنجد تولیدی این شهرستان علاوه بر تامین بازار مصرف شهرستان به استان‌های اصفهان، یزد، قم که کارگاه‌های شیرینی پزی، ارده سازی، حلواشکری و روغن گیری دارند عرضه می‌شود.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: از مشکلات اصلی این زراعت، عدم امکان برداشت مکانیزه است و در حال حاضر برداشت در همه مزارع این شهرستان بصورت دستی و در چهار مرحله درو، خرمن، استحصال دانه و بوجاری انجام می‌گیرد که هزینه زیادی را به کشاورز تحمیل می‌کند.

برچسب ها: برداشت ، کنجد ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار