امام جمعه اهل سنت خنج گفت:‌ وضعیت راه‌های مواصلاتی این شهرستان بسیار نامناسب است و شاهد تبعیض در زمینه توسعه راه‌ها هستیم و از سوی دیگر، وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان سر و سامانی ندارد و مردم در طوماری، شرح این خواسته را به دولت انعکاس داده‌اند.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 16 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: شیخ عبدالصمد ابونجمی شنبه در جمع نمازگزاران مسجد جامع اهل سنت خنج با تشکر از حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده رئیس‌جمهوری در جمع صمیمی مردم و مسئولان در سفر استانی ۲۲ مهرماه جاری دولت افزود:‌ اینکه نماینده دولت برای شنیدن درد دل مردم می‌آید، این امیدواری ایجاد می‌شود که به خواسته‌های مردم توجه خاصی صورت گیرد و مشکلات آنها برطرف شود.
وی اظهار داشت:‌ در سفر اخیر نماینده رئیس‌جمهوری به شهرستان خنج، مردم خواسته‌ها و مطالبات خود را به صورت شفاهی و یا به در قالب نامه و طومار عرضه کردند.
امام جمعه اهل سنت خنج گفت:‌ وضعیت راه‌های مواصلاتی این شهرستان بسیار نامناسب است و شاهد تبعیض در زمینه توسعه راه‌ها هستیم و از سوی دیگر، وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان سر و سامانی ندارد و مردم در طوماری، شرح این خواسته را به دولت انعکاس داده‌اند.
وی ادامه داد: وضعیت معیشتی مردم نیازمند توجه دولتمردان است و صدها مشکل دیگری نیز در منطقه خنج وجود دارد، با این حال، امید مردم به دولت جدید است که گام‌های عملی برای حل این مشکلات بردارد.

آیین هفته وحدت با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود


شیخ ابونجمی در بخش دیگری از سخنان خود با تهیت و سلام بر پیامبر (ص) و یارانش، فرارسیدن ماه ربیع الاول نویدبخش سالروز میلاد حضرت پیامبر (ص) را تبریک گفت و مردم را با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی به شرکت در جشن های میلاد پیامبر وهفته وحدت فراخواند.
امام جمعه اهل سنت خنج گفت:‌ خنج همیشه به عنوان نماد وحدت در جنوب کشور شهرت دارد و همه ساله ۱۲ ربیع الاول پذیرای سیل عظیم کاروانهای وحدت بوده که برای تجدید اخوت وبرادری از اقص نقاط کشور می آیند.
وی اظهار داشت:‌ امسال بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، جشن مولود نبوی با حضور آیت لطف الله الله دژکام نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز وتعدادی از مسئولان استانی وسایر شهرستانهای جنوبی فارس در مسجد جامع خنج برگزار می شود و مردم خنج خواهند کوشید ضمن استقبال وپذیرایی از میهمانان شرکت کننده، میزبان خوبی باشند.
شیخ ابونجمی در ادامه با اشاره به اقدام امام راحل (ره) در زمینه نامگذاری هفته وحدت، اختلاف برخی دیدگاه‌ها در مذاهب اسلامی را موجب رشد و ترقی دانست و گفت:‌ نظرات علما ورجال مذهبی حتی در بین ادیان الهی متفاوت است، آنچه خدا وپیشوایان دین بر آن تاکید کرده اند حفظ وحدت و جلوگیری از تفرقه واحتلاف است واختلاف نظرها نباید باعث اختلاف و دودستگی شود.
امام جمعه اهل سنت خنج در ادامه با اشاره به هفته نیروی انتظامی، از خدمات پلیس به مردم جامعه قدردانی کرد و گفت:‌ در اجرای دستورالعمل‌های امنیتی و حفظ نظم، اینکه برخورد با تخلفات بیشتر جنبه هدایت و ارشاد داشته باشد تا تنبیه و جریمه، بیشتر اثربخش است.
شهرستان خنج که طی قرن‌ها کانون همزیستی برادران شیعه و سنی جنوب استان فارس است در ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار