استاندار فارس در پایان گفت: برخورد با ترک فعل مدیران حتماً جدی خواهد بود لذا عده‌ای خیالشان خوش نکنند که کاری نمی‌کنیم تا زیر بار سؤال نرویم؛ هر کسی مسئولیت می‌پذیرد باید تلاش کند.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ 18 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایکنا: محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، در جمع خبرنگاران، از اصحاب رسانه خواست تا به دور از سلایق و جناح‌بندی‌های سیاسی کمک کنند تا استان در عرصه‌های مختلف پیشرفت کند و از پرداختن به حاشیه پرهیز شود.

وی همچنین از اصحاب رسانه خواست تا مشکلات مردم را احصا کرده و همراه با آن پیشنهادات مرتبط را ارائه دهند تا بتوان گامی در جهت رفع مشکلات مردم برداشت.

ایمانیه تأکید کرد: موافق تشریفات نیستیم اما اگر کار درستی در استان انجام شده است، اصحاب رسانه حتماً کمک کنند تا منعکس شود و امیدها در جامعه افزایش یابد زیرا این امیدها استان را وارد جریانات مثبت می‌کند.

استاندار فارس از تشکیل شورای رسانه‌ای برای پیگیری با مسائل رفاهی خبرنگاران و فعالیت مجدد شورای فضای مجازی استقبال کرد و گفت: در سفر رئیس‌جمهور آنچه که از شخص حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی مشاهده کردم، ایشان موافق هیچ بداخلاقی نسبت به مردم و رسانه‌ها نیستند و تقید ایشان نسبت به اطرافیان بسیار زیاد است.

وی همچنین بحث نصب المان‌های فاخر در شأن سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز را پذیرفت و افزود: قرارگاه احمدبن موسی سپاه فجر کار محرومیت‌زدایی را در سطح شیراز انجام می‌دهد با هماهنگی که با آنان خواهیم داشت، تلاش خواهیم کرد تا محرومیت را نه فقط از حاشیه شیراز بلکه از نقاط محروم استان بزداییم. در سفر اخیر رئیس‌جمهور موفق شدیم ۱۰۰ میلیارد تومان کمک دولت برای این قرارگاه را اخذ کنیم که البته این مبلغ فقط صرف مباحث عمرانی نخواهد شد بلکه در مباحث اجتماعی، سلامتی و غیره مناطق محروم هم هزینه خواهد شد.

استاندار فارس همچنین به بحث تلاش برای محرومیت‌ها و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا مانع مهاجرت به سمت شهرها شویم البته این کار را باید با عقلانیت نه با زور انجام داد. در شرایط خشکسالی باید به گونه‌ای زیرساخت‌های اشتغال را فراهم کنیم که روستاییان مجبور به مهاجرت به شهرها نشوند.

وی با اشاره به مباحث مربوطه در خصوص مشخص نبودن نرخ بیکاری در استان گفت: اعلام نرخ بیکاری از سوی سازمان‌های مختلف دارای معیارهای متفاوتی است به همین دلیل ممکن است نرخ آنان یکسان نباشد. البته این نکته قابل قبول است که تعداد بیکاران ما شایسته استان پهناور فارس نیستند.

ایمانیه تأکید کرد: در بحث‌های سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید اگر کسی چوب لای چرخ تولید می‌گذارد مردم می‌توانند یک نامه مختصر تحویل استاندار دهند که من شخصاً به این قضیه ورود خواهم کرد البته از شهروندان می‌خواهیم که این نامه را به صورت مستند و منصفانه بنویسند.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده در خصوص بافت تاریخی و همچنین بناهای میراثی در سفر اخیر رئیس‌جمهور، گفت: ایشان چندین بار اشاره کردند که تخت جمشید و اینگونه بناها یادگار تمدن، هنرمندی و عظمت مردمان این کشور هستند و تمام مسئولان باید از این بناها مواظبت کنند تا کوچکترین لطمه‌ای نخورد و حتی برای مرمت نیز اعتباری تخصیص دادند.

وی ادامه داد: در حاشیه بازدید رئیس‌جمهور از تخت جمشید، ایشان در جمع مردم روستای کناره مرودشت حضور یافت و مردم این روستا گلایه کردند که در ۵ کیلومتری آنجا اجازه هیچ‌کاری نمی‌دهند و ایشان هم دستور دادند که از نظر علمی بررسی شود که آیا چنین چیزی درست هست یا خیر تا نه معیشت مردم آسیب ببینند نه آسیبی به بناهای تاریخی وارد شود.

ایمانیه اظهار کرد: در ارتباط با طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) هم همین مبحث است و ما به هیچ عنوان بنای لودر گذاشتن پای آثار تاریخی نداریم، اما برخی از منازل بافت قدیم واقعاً تاریخی نیستند و تبدیل به مخروبه شده‌اند؛ لذا رئیس‌جمهور دستور دادند برای ۲۰۰ خانه اطراف حرم هیئت ۳ نفره کارشناسی تشکیل شده تا بررسی کنند که اگر این خانه‌ها واقعاً میراثی هستند باید به خوبی نگهداری شوند و اگر نیست فکر دیگری کنند بنابراین این‌گونه نیست که خانه تاریخی در این بافت تخریب شود.

استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه کمیته انتصابات در استان مشخص کردیم و در حال بررسی وضعیت انتصابات هستند ولی عجله نخواهیم کرد، گفت: در بحث انتصابات، ما به دنبال مدیران پاکدست جهادی فعال هستیم و نگاه سیاسی آخرین بحث در این قضیه است و مطمئن باشید دچار سیاسی‌بازی نخواهیم شد. قطعاً نمی‌توانیم در یک بازه زمانی کوتاه همه مشکلات را حل کنیم اما می‌توانیم این مشکلات را اولویت‌بندی کنیم که رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

ایمانیه با بیان اینکه از اصحاب رسانه انتظار می‌رود که در بازنگری آمایش سرزمینی به ما کمک دهند، گفت: در خصوص توزیع امکانات در سطح استان قبول دارم که بی عدالتی‌هایی وجود دارد اما برای رفع آنان تلاش‌هایی هم شده است. باید نگاه‌ها و مسیرها برای رفع مشکلات مردم تغییر کند و برای این کار هم نیاز به کمک رسانه‌ها داریم تا حوصله مردم را زیاد کنند البته به شرطی که در مسیر صحیح حرکت کنیم.

وی بیان کرد: هرکسی در هر حوزه‌ای می‌خواهد در فارس سرمایه‌گذاری کند با پیشنهاداتش بیاید، ما هم با آغوش باز پذیرا هستیم و برای ما فرقی نمی‌کند که سرمایه‌گذار از استان فارس است یا خیر و یا در چه زمینه‌ای می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند.

ایمانیه در ادامه با بیان اینکه متأسفانه شورای برنامه‌ریزی استان کارایی چندانی ندارد، بنابراین سعی می‌شود یک شورای چابک و در عین حال کوچک را در این زمینه تشکیل دهیم، افزود: البته باید قوانین کشور را در این زمینه رعایت کنیم.

استاندار فارس در پایان گفت: برخورد با ترک فعل مدیران حتماً جدی خواهد بود لذا عده‌ای خیالشان خوش نکنند که کاری نمی‌کنیم تا زیر بار سؤال نرویم؛ هر کسی مسئولیت می‌پذیرد باید تلاش کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار