ویژه برنامه‌های میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت در سومین حرم اهل بیت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ 18 October 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: «آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) محور تمامی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شیراز و استان فارس است» این موضوعی است که بارها از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس درخواست و تاکید تولیت جدید این آستان مقدس نیز توجه به برنامه‌های فرهنگی اعلام شده است.

در همین راستا به مناسبت‌های مختلف ویژه برنامه‌هایی در حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) برنامه‌ریزی می‌شود که از جمله آن‌ها میلاد پرخیر و برکت حضرت محمد (ص) است که به عنوان هفته وحدت نیز نامگذاری شده و از فردا شروع شده و تا 2 آبان‌ماه ادامه دارد.

این برنامه‌ها که بیشتر در قالب سخنرانی مذهبی و مولودخوانی است همزمان با نماز مغرب و عشا در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. ویژه برنامه‌های این ایام در روز جمعه و شنبه برگزار می‌شود که یکی از کارشناسان برنامه سمت خدا در حرم مطهر حضور پیدا کرده و به سخنرانی می‌پردازد و مهدی سروری نیز مولودی‌خوانی می‌کند.

 

روز یکشنبه 2 آبان‌ماه و همزمان با روز میلاد زیارت حضرت رسول از بعید توسط مداحان اهل بیت قرائت می‌شود و در شامگاه همان روز حجت‌الاسلام میرشکاری به سخنرانی و رضا رودکی به مولودخوانی و منقبت‌خوانی می‌پردازند.

برپایی نمایشگاه هفته وحدت، دیدار با برادران اهل سنت، برگزاری مراسم عقد ازدواج جمعی از جوانان و دیگر برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در این ایام از سوی حرم مطهر برنامه‌ریزی شده است.

همچنین در همین ایام کنگره جهانی "محمد (ص)، پیامبر رحمت" به میزبانی شیراز برنامه‌ریزی شده که طبق آخرین اعلام همزمان با میلاد پیامبر اکرم برگزار می‌شود. این کنگره در دو حوزه ادبی و هنری برنامه‌ریزی شده که حوزه ادبی شامل 6 قالب شعر، رمان، داستان کوتاه، داستانک، نامه و خاطره و حوزه هنری در 10 قالب خوشنویسی، نقاشی خط، پوستر، تایپوگرافی، دیجیتال آرت، نقاشی، تذهیب، عکس، فیلم کوتاه و نماهنگ است.

کنگره جهانی «محمد(ص) پیامبر رحمت، در آیینه ادب و هنر» به میزبانی شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی به هفت زبان فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، آلمانی، فرانسه و روسی در پاییز امسال با هدف معرفی پیامبر رحمت و ترسیم اسلام راستین از طریق شبکه‌سازی و ایجاد هم‌افزایی در میان ظرفیت‌های هنری و ادبی جهان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار