بستری روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان موج جدیدی از نگرانی را ایجاد کرده به گونه‌ای که برای کنترل این وضعیت طرح قرنطینه هوشمند از سوم آبان ماه در استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ 19 October 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم‌اکنون یک شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، 9 شهرستان در وضعیت نارنجی، 20 شهرستان در وضعیت زرد و 6 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان استهبان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است.

طی هفته‌های اخیر آمار ورودی به بیمارستان‌های استان همچنان قابل توجه بوده و سبب شده هشدارها از سوی متولیان بهداشت و درمان استان فارس همچنان ادامه داشته باشد به‌گونه‌ای که مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا در فارس به صدا درآمد.

نگرانی از این موضوع سبب شد محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا از اجرای طرح قرنطینه هوشمند از سوم آبان در سراسر استان خبر داد که بر مبنای آن کارمندان همه بخش‌ها از جمله ادارات، نهادها، بانک‌ها، صاحبان کسب و کارهای مختلف و بخش حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی حتما باید تزریق واکسن را انجام داده باشند.

به‌گفته وی مسافرینی که قصد استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفر دارند، تنها در صورت تزریق واکسن یا ارائه تست منفی تشخیص کرونا (PCR) می‌توانند از اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده کنند.

همچنین طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هر نوع صدور و تمدید مجوز در حوزه فعالیت‌های مختلف منوط به تزریق واکسن است و همه ادارات و نهادها مکلف به همکاری برای نظارت و اجرای کامل طرح قرنطینه هوشمند و برخورد با متخلفین بر اساس مقررات و ضوابط هستند.

ایمانیه از عموم مردم اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان و افرادی که مشمول دریافت واکسن هستند و تاکنون اقدام نکرده‌اند درخواست کرد که هر چه سریع‌تر به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

 

بر این اساس با تصویب ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همه شهرداری‌های استان موظف هستند در بخش‌های مختلف حمل و نقل شهری به اجرای طرح قرنطینه هوشمند پرداخته و واکسیناسیون رانندگان را کامل کنند. همچنین تداوم طرح شهید سپهبد سلیمانی در دو موضوع واکسیناسیون و قرنطینه هوشمند از دیگر مصوبات این جلسه بود.

با توجه به قرمز‌شدن شهرستان استهبان مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دستور اعزام سریع تیم‌های نظارتی دانشگاه به این شهرستان را صادر کرد. وی امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا نیز از بستری روزانه بیش از 200 بیمار جدید مثبت و دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان فارس خبر داد و این امر را نشان از گستردگی چرخش بیماری در سطح جامعه و ضرورت پای‌بندی بیشتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه هنوز شهرستان استهبان در وضعیت قرمز قرار دارد از مردم این شهرستان و دیگر نقاط استان درخواست کرد نسبت به تزریق واکسن کاهلی نکنند چراکه تزریق واکسن در جامعه هدف سبب ایمنی بیشتر در جامعه می‌شود.

به گفته لطفی با تلاش تیم‌های واکسیناسیون و تعامل بین بخشی در استان فارس آمار واکسیناسیون به بالای 70 درصد رسیده که این میزان از میانگین آمار کشوری بالاتر است.

وی معتقد است که مشارکت و حضور فعال مردم در مراکز واکسیناسیون عمل به مسئولیت اجتماعی است بنابراین افرادی که هنوز برای دریافت نوبت اول و دوم واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند هر‌چه زودتر به نزدیک‌ترین مرکز واکسیناسیون مراجعه کرده و در ایمن‌سازی عمومی سهیم شوند.

روح‌الله حسینی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه به جزئیات تزریق واکسن در استان پرداخت. به گفته وی تاکنون دو میلیون و 844 هزار و 963 دُز نوبت اول و یک میلیون و 789 هزار و 188 دُز نوبت دوم واکسن علیه کرونا در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است.

بر این اساس با 54 هزار و 800 دُز تزریق شده طی روز گذشته مجموع واکسن‌های کرونا تزریق شده در استان فارس تا امروز، به چهار میلیون و 634 هزار و 151 دُز رسید.

با توجه به احتمال وقوع پیک ششم کرونا دانشگاه‌های علوم پزشکی استان باید همه امکانات، تجهیزات و تجربیات خود را برای مقابله و پیشگیری به‌کار گیرند و مردم نیز بیش از گذشته نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار