دستورالعمل هایی که درمان که نیستند هیچ، بلکه درد بزرگی شده اند بر گرده کشاورزانی که از جیب خودشان بر می دارند و به خودشان بر می‌گردانند.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶ 20 October 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: در شرایط فعلی که وضعیت اقتصادی روز به روز وخیم تر و سفره های مردم کوچک تر میشود، خشکسالی های پیا پی موجب خسارت فراوان به بخش کشاورزی کشور شده است، به نظر می رسد دولت و مجلس باید با جدیت بیشتری به فکر اصلاح قوانینی باشند که نه تنها کمکی به مردم نمی کند بلکه سنگ بزرگی سد راه معیشت و اقتصاد کشور است.


دستورالعمل هایی که درمان که نیستند هیچ، بلکه درد بزرگی شده اند بر گرده کشاورزانی که از جیب خودشان بر می دارند و به خودشان بر می‌گردانند.

اوایل هفته جاری گزارشی در پایگاه تحلیلی خبری شیرازه مبنی بر گله مندی و نارضایتی کشاورزان از صندوق بیمه محصولات کشاورزی و عدم پرداخت غرامت خشکسالی به برخی از کشاورزان منطقه شرق شهرستان مرودشت کار شد و ابتدا با سید جعفر حسینی دبیر نظام صنفی جهاد کشاورزی این شهرستان پیرامون مشکلات و مطالبات کشاورزان در خصوص عدم پرداخت غرامت به آنها گفتگو کردیم و سپس به سراغ پژمان پزشکی مسئول صندوق بیمه کشاورزی فارس رفتیم.


اگر چه پزشکی معتقد بود که به دلایل قانونی و کارشناسی شده به آن دسته از کشاورزان معترض غرامتی تعلق نمیگیرد، اما سید جعفر حسینی بر این باور است که دستورالعمل های سختگیرانه صندوق بیمه باید از مجلس پیگیری و اصلاح شود تا این مشکل مرتفع گردد.

مشکلی که نه تنها در استان فارس بلکه گریبان 4میلیون جمعیت بهره بردار بخش کشاورزی در کشور را گرفته است و باعث شده تنها یک میلیون و 200هزار نفر ترغیب به بیمه محصولات خود شوند که البته از همین تعداد هم عده ای از نحوه پرداختها ناراضی هستند.

در این گزارش به منظور پیگیری موضوع و اطلاع از امکان اصلاح دستورالعمل های صندوق بیمه توسط مجلس، به سراغ محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی رفتیم.

 

عسکری در این خصوص گفت: در بودجه 1400 مبلغ خوبی برای کمک به خسارت دیدگان بخش کشاورزی درنظر گرفته شده است که بیمه محصولات کشاورزی هم شامل آن می شود.


وی با بیان اینکه چند روز گذشته طی جلسه ای که با رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور، معاون بانک کشاورزی و .. برگزار شد همه آنها را نسبت به پرداخت خسارات بیمه مکلف کردیم، اظهار کرد: در رابطه با همین موضوع نیز در بودجه 1401 در حال بررسی هستیم که بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که بیمه کنندگان محصولات کشاورزی بی دغدغه محصول خود را بیمه کنند تا اگر اتفاقی برای محصولات شان افتاد به راحتی بتوانند غرامت دریافت کنند.

 

در ادامه خبرنگار شیرازه با بیان اینکه دستور العمل هایی درصندوق بیمه داریم که باعث می شود کشاورز نتواند به حق قانونی خود دست پیدا کند از وی پرسید آیا این دستورالعملها در ممجلس قابل پیگیری و اصلاح هستند؟ و مجلس چه اقداماتی در این راستا انجام داده است؟


نماینده مردم شهرستان های دارای و زرین دشت در مجلس با اعلام این خبر که در حال اصلاح و تسهیل قوانین صندوق بیمه کشاورزان هستیم تا صندوق بیمه از این قوانین تمکین کند گفت: ظرف مدت یک ماه آینده این موضوع پیگیری و ابلاغ خواهد شد


روی کمیسیون کشاورزی در پایان تصریح کرد: در تلاش هستیم غرامت کشاورزانی که از سالهای قبل نیز دچار خسارت شده و غرامت دریافت نکرده اند نیز پرداخت شود تا کشاورزان به حقوق خود برسند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار