تولیت حرم شاهچراغ(ع) گفت: نخبگان و دانشجویان مهم‌ترین سرمایه های انسانی هر کشور برای توسعه پایدار هستند و هیچ جایگزینی برای این سرمایه ارزشمند وجود ندارد؛ استعدادهای برتر، که در کشور ما بسیار هستند نقش و تاثیر بسزایی در توسعه همه جانبه داشته و می توانند زمینه های پیشرفت و تعالی را برای جامعه فراهم کنند. برای اینکه بتوانیم به توسعه پایدار در کشور دست یابیم، باید از ظرفیت های بالای نخبگان به نحو احسن بهره ببریم.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 21 October 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام و المسلمین کلانتری در نشست مشترک با رئیس دانشگاه فرهنگیان، ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت حضرت محمد(صلی الله علیه و آل و سلم) و امام جعفر صادق (علیه السلام)، اظهار کرد: حقیقت دانشگاه فرهنگیان که در سال۱۳۹۰، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با تجمیع مراکز تربیت معلم سراسر کشور تأسیس شد، جزو نهادهای مهم و ارزنده در حوزه فرهنگی و آموزشی است و یکی از مهم‌ترین مراکز اثرگذار در تربیت و تامین نیروی‌انسانی بخش آموزش است.

وی ادامه داد: نخبگان و دانشجویان مهم‌ترین سرمایه های انسانی هر کشور برای توسعه پایدار هستند و هیچ جایگزینی برای این سرمایه ارزشمند وجود ندارد؛ استعدادهای برتر، که در کشور ما بسیار هستند نقش و تاثیر بسزایی در توسعه همه جانبه داشته و می توانند زمینه های پیشرفت و تعالی را برای جامعه فراهم کنند. برای اینکه بتوانیم به توسعه پایدار در کشور دست یابیم، باید از ظرفیت های بالای نخبگان به نحو احسن بهره ببریم.

تولیت حرم شاهچراغ با اشاره به نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت سرمایه های انسانی گفت: دانشگاه فرهنگیان با هدف تأمین، تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تاسیس شده و هر چند نوپا است اما متکی به پیشینه نزدیک به یک قرن مراکز تربیت معلم در ایران است و یکی از مهمترین زیرساخت های آموزشی کشور محسوب می شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم ارتقای نظام تربیت حرفه‌ای معلمان در آموزش و پرورش گفت: معلمان نقش حساس و کلیدی در تربیت نیروی‌ انسانی کارآمد و خلاق برای جامعه دارند و ارتقای نظام تربیت حرفه‌ای معلمان باعث می شود زمینه ای مناسب جهت رشد جامعه در تمام ابعاد آن فراهم گردد.

تولیت حرم مطهر با اشاره به پدیده گسست نسل ها و نقش دانشگاه فرهنگیان در کاهش این گسست، گفت: امروز در سایه توسعه تکنولوژی و سرعت تبادل اطلاعات، فاصله و انقطاع بین نسل ها، افزایش و اگر نسل های گذشته، ابزار هم اندیشی خود را با نسل جدید تطابق ندهند زبان یکدیگر را نمی فهمند و تقابل فرهنگی شدت می گیرد و اخلاقیات آسیب می بیند، ارزش ها متزلزل می گردد و ناهنجاری ها جایگزین هنجارها می گردد و آداب و رسوم ملی و دینی در جامعه، جای خود را به فرهنگ بیگانه می دهد که در نهایت تهاجم فرهنگی شیوع می یابد.

وی ادامه داد: مراکز فرهنگی و مذهبی و به طور خاص، دانشگاه فرهنگیان با تربیت معلمین و کادر آموزشی متخصص و آشنا به زبان و روحیات نسل جدید، که مسئولیت خطیر تعلیم و تربیت را بر عهده‌دارند، در نزدیکی نسل ها به هم، نقش مهمی می توانند ایفا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار