مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان زمان کاشت بیش از ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرستان فیروزآباد به کاشت دانه روغنی کلزا اختصاص یابد.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳ 21 October 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سید کاظم موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه تمهیدات لازم برای کشت کلزا در این شهرستان فراهم شده است، گفت: بذر هیبرید و پر بازده رقم هایولا ۵۰ به میزان کافی تهیه و در اختیار مراکز توزیع قرار داده شده است.

او با بیان اینکه کشت دانه روغنی کلزا از ۲۰ مهر ماه آغاز شده است، تصریح کرد: کاشت کلزا تا پایان آبان ماه آتی ادامه دارد که کشاورزان به منظور افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود باید به موقع کشت کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان زمان کاشت بیش از ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرستان فیروزآباد به کاشت دانه روغنی کلزا اختصاص یابد.

او با تاکید بر رعایت اصول علمی در کاشت کلزا ابراز کرد: برای کاشت این دانه روغنی، زمان، عمق و تراکم کشت و مبازره با آفات و بیماری‌ها مورد تاکید است.

موسوی؛ رعایت تاریخ کاشت را موجب افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازدگی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد اضافه کرد: توسعه و ترویج کشت کلزا عامل بسیار مهم در افزایش حاصلخیزی خاک، اصلاح بافت خاک زارعی، کنترل تلفیقی آفات و بیماری‌ها و افزایش عملکرد غلات در کشت بعد است.

او به تاثیر و اهمیت کاشت کلزا در کنترل علف‌های هرز و بیماری‌های گندم به خصوص بیماری "پاخوره" نیز اشاره کرد.

کلزا یکی از محصولات مهم و مورد حمایت دولت بوده که برای تأمین بخشی از روغن مورد نیاز کشور حائز اهمیت است؛ در سال زراعی گذشته کشاورزان شهرستان فیروزآباد بیش از ۱۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا را تحویل مراکز خرید داده اند.

برچسب ها: کشت ، کلزا ، فیروزآباد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار