«مهدی همتی»،با بیان اینکه شهرستان قیروکارزین با داشتن بالغ بر ۱۷ هزار هکتار باغات مرکبات و خرما سهم عظیمی از تولید خرما و مرکبات کشوربر عهده دارد، گفت: ۳۵۰ تن محصولات باغی این شهرستان به خارج از کشور صادر شد که عمده آن خرما است.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ 21 October 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «مهدی همتی»، امروز (پنجشنبه ۲۹ مهر) با بیان اینکه شهرستان قیروکارزین با داشتن بالغ بر ۱۷ هزار هکتار باغات مرکبات و خرما سهم عظیمی از تولید خرما و مرکبات کشوربر عهده دارد، گفت: ۳۵۰ تن محصولات باغی این شهرستان به خارج از کشور صادر شد که عمده آن خرما است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: مهمترین عامل در افزایش در آمدهای حاصل از صدور محصولات کشاورزی از جمله خرما، فرآوری و بسته بندی مناسب است.

 

وی با اشاره بها نیکه قیروکارزین با داشتن ۶ هزار هکتار نخیلات و تولید سالیانه بیش از ۷۵ هزار تن خرما دارای ظرفیت مناسبی برای صادرات است، اظهار کرد: رعایت اصول به روز، درجه بندی و بسته بندی توسط صادرکنندگان، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سورتینگ داران و صادرکنندگان و هماهنگی با سایر دستگاه های اجرایی ذی ربط عوامل تاثیر گذار در افزایش صادرات است.

 

همتی اطهار کرد: با توجه به درآمد رضایت بخش صادرات این محصولات، پیش بینی میشود در سالهای زراعی پیش رو نیز شاهد افزایش صادرات محصول کشاورزی به کشورهای دیگر باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار