امام جمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه بلاتکلیفی را از آفت های موجود در کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به برگزاری انتخابات شوراها در 28 خرداد و 43 روز از انتخاب شهردار جهرم اما هنوز شهر تکلیف شهرداری از سوی استانداری فارس معلوم نشده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 23 October 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، در خطبه های نماز جمعه جهرم با گرامی داشت 17 ربیع الاول سالروز میلاد سراسر خیر و برکت حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله (ص) و رئیس مذهب جعفری حضرت امام صادق (ع)، گفت: در نامه 53 نهج البلاغه (عهد نامه مالک اشتر) آمده آن امتی می تواند ادعای تقدس کند که ضعفا بدون اینکه از عواقب کار خود بترسند حق شان را بگیرند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه گاهی اوقات تعداد معدودی برای رسیدن به ثروت بیشتر حق عده زیادی را پایمال می کنند، افزود: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند حاکم جامعه اسلامی باید حق مردم برایش مهم باشد.

 

وی با گلایه از راه اندازی متعدد فروشگاه های زنجیره ای و به تبع آن وجود مشکلات عدیده برای فروشگاه های کوچک، تاکید کرد: فروشگاه های زنجیره ای اگر چه مزایای به ویژه برای شهرهای بزرگ دارد اما در کنارش حق بسیاری افراد ضایع می شود.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه رهبری فرمودند هر کاری می خواهید انجام دهید یک پیوست عدالت داشته باشد، تصریح کرد: فروشگاه های بزرگ با لابی هایی که دارند به یک باره سر و کله شان در شهر پیدا می شود و سبب اختلال و ورشکستگی در کسب و کار دیگر کسبه ها می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از این فروشگاه ها حتی مجوز هم ندارند و گاهی اوقات کلاه بر سر مشتری می گذارند و با تبانی با کارخانه ها هم از کیفیت کالا می زنند و هم قیمت ها را به صورت غیر واقعی دستکاری می کنند، عنوان کرد: در شهر ما بیش از هزار فروشگاه کوچک فعالیت دارد که راه اندازی فروشگاه های بزرگ به آنها آسیب می زند و فقر، فساد و ورشکستگی را به همراه می آورد.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه راه اندازی این فروشگاه ها با مجوز شهرستان نیست و از مرکز حمایت می شوند، تصریح کرد: از دولت می خواهیم به این مسئله رسیدگی کند چرا که کسبه گلایه دارند و البته از گلایه های ما نیز این است که چرا کسبه حق شان را مطالبه نمی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس اصل 27 قانون اساسی مطالبه حق به شرط آنکه مخل امنیت نباشد آزاد است، عنوان کرد: مطالبه حق جزو حقوقی است که قانون برای کسانی که حق شان ضایع شده قرار داده و کسبه نیز می توانند جایی جمع شده و از مسئولان مطالبه کنند.

 

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه بلاتکلیفی را از آفت های موجود در کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به برگزاری انتخابات شوراها در 28 خرداد و 43 روز از انتخاب شهردار جهرم اما هنوز شهر تکلیف شهرداری از سوی استانداری فارس معلوم نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه استانداری هنوز این استعلام را بی پاسخ گذاشته است، عنوان کرد: از مسئولان استان می خواهیم حداقل جواب منفی خود را اعلام کنند تا مسئولان شهری از بلاتکلیفی خارج شوند.

 

حجت الاسلام مدبر با گلایه از اینکه برخی بعضی پروژه ها همچنان معطل افتتاح مانده اند، گفت: 2 ماه پیش قول داده شد بیمارستان 313 تخت خوابی جهرم افتتاح می شود اما خبری از آن نشد.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه بیش از 500‪ میلیارد تومان از بیت المال هزینه راه اندازی این بیمارستان شده اما خبری از افتتاح آن نیست، خاطرنشان کرد: این بیمارستان آماده بهره برداری است و علت تعلل در افتتاح آن مشخص نیست؛ مردم دارالمومنین چیزی جز حق مان نمی خواهند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار