امام جمعه موقت شیراز، ادامه داد: پیگیری تصمیمات و نتایج این سفر توسط مدیران ارشد استان فارس بسیار مهم است و آحاد مردم باید شاهد ثمرات مثبت این سفر به فارس باشند.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 23 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حجت الاسلام عبدالرضا محمودی در خطبه‌های نمازجمعه شیراز، اظهار کرد:سفرهای استانی رئیس جمهوری اقدام مطلوبی است و هفته گذشته آیت الله رئیسی به سومین حرم اهل بیت (ع) سفر داشت و آشنایی با فرصت و ظرفیت ها، چالش ها و آسیب های استان فارس از دستاوردهای این سفر بوده است.

وی افزود :استفاده از ظرفیت نرم‌افزاری و علمی و مشورت با مراکز علمی از جمله دانشگاه ها و حوزه های علمیه استان باید مورد توجه مدیران ارشد استان قرار بگیرد.

امام جمعه موقت شیراز، ادامه داد: پیگیری تصمیمات و نتایج این سفر توسط مدیران ارشد استان فارس بسیار مهم است و آحاد مردم باید شاهد ثمرات مثبت این سفر به فارس باشند.

او عنوان کرد: دانشگاه ها و حوزه های علمیه فارس باید به عنوان دو بال موثر و اتاق فکر استان در تصمیم گیری های استانی باید استفاده شود و به علوم انسانی-اسلامی توجه ویژه در این خصوص شود.

حجت الاسلام محمودی افزود: مجاهدت و همکاری صمیمانه و مستمر باید بین استاندار متدین فارس و نمایندگان دادگستری فارس برای تحقق خواسته های به حق مردم باید استفاده شود و موانع و موارد فاسد باید مورد برخورد قرار بگیرد تا مردم احساس کنند زالوهای واسطه میان تولید و مصرف دستشان کوتاه شده است.

وی تصریح کرد: در کنترل و ریشه کن کردن ویروس کرونا شاهد استفاده حداکثری از تولیدات داخلی، واردات واکسن و پای کار آمدن سازمان ها و نهادهای مختلف برای تسریع واکسیناسیون در فارس هستیم که به زودی شاهد بازگشایی مدارس و مراکز علمی به صورت حضوری خواهیم بود.

امام جمعه موقت شیراز در خطبه های اول نماز جمعه ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت، گفت: میلاد پیامبر اکرم (ص) زمینه بعثت آخرین فرستاده الهی را فراهم کرده است و این بعثت بزرگترین نعمت خداوند برای بشریت از ابتدا تا انتها است.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به سوره مبارک «برائت»، عنوان داشت:قرآن بهترین، مهمترین و غنی‌ترین منبع برای معرفی شخصیت و خصایص پیامبر اکرم (ص) است. اولین ویژگی فرستادگان و پیامبران الهی این است که آنها از جنس خود مردم است و با تمام وجودش موقعیت و وضعیت مردم را درک می‌کند.

وی بیان داشت:دومین ویژگی رسول اکرم (ص) این است که پیامبر اسلام، رسول برای همه بشر است و تنها به مسلمانان،گروه، ملیت و شریعت خاصی اختصاص ندارد.

امام جمعه موقت شیراز یادآور شد: طبق آیات قرآن کریم جان مردم و روح جامعه جزو جان و روح پیامبر اسلام است و در این آیات خطاب به مردم آمده است که ای مردم هرگونه ضرر، زیان، ناراحتی و غم و غصه ای که به شما می‌رسد برای پیامبر بسیار سخت، ناگوار و ناراحت کننده است. گویی که قلب مردم در سینه پیامبر می تپد.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر خاتم پیامبر همه انسان‌ها است، گفت: وقتی برای خرید کتابی که از ده سال پیش هر سال تجدید چاپ می شود به کتابفروشی مراجعه می کنیم و اطمینان داریم که در این کتاب نه تنها اغلاط و کاستی‌هایی نسخه های گذشته برطرف شده بلکه به تناسب رشد فکری که برای مؤلف ایجاد شده به اطلاعات کتاب هم افزوده شده است، عقل سلیم حکم می‌کند که از آخرین نسخه این کتاب را خریداری و استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام محمودی، افزود: وقتی کاروان بشریت به نقطه ای از رشد فکری می رسد که می تواند آخرین نسخه الهی را دریافت کند، آنگاه به مشیت الهی و اداره خداوند آخرین پیامبر ظهور می کند. بنابراین تمام انسان‌ها از هر شریعتی که باشند باید به سوی شریعت اسلام گام بردارند و تابع شریعت اسلام شوند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر برای هدایت، خیرخواهی، اُنس، غمخواری و تعامل با انسان‌ها حریص است، گفت: آیا با چنین اوصافی جا دارد که ما از چنین پیامبری و تعالیم چنین پیامبری سرپیچی و نافرمانی کنیم یا شایسته است که با او و تعالیمش و آموزه‌هایش انس بگیریم و او را مرجع و پناهگاه خود بدانیم؟

امام جمعه موقت شیراز افزود: در عصری که عصر پیشرفت علم و دانش است قطعا علم باید آموزه‌های نبوی که بسیاری از تعالیم آن مربوط به جوهره و گوهره وجود انسان یعنی روح، نفس و روان انسان است را مورد توجه قرار بدهد.

وی بیان کرد:باید انسان را آن گونه که هست مورد مطالعه قرار بدهیم پیامبر (ص) نسبت به انسان ها کریم و رحیم است و امام راحل، پیامبر را در تمام مراحل زندگی، اسوه و الگوی خود قرار می دادند.

حجت‌الاسلام محمودی عنوان داشت: امیدواریم شاهد تاسی مدیران خدوم استان به سیره حضرت محمد (ص)، پیامبر رحمت باشیم تا امیدی که در دل مردم جوانه زده تداوم یابد و به نتایج بهتری برسد. همه باید مراقب رفتار و ذهن خود باشیم و همواره بدانیم که در محضر خدای متعال هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار