حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در دیدار با مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه دردانشگاه‌های فارس اظهار کرد: امامین انقلاب، حجت‌های روشن خداوند در زمان ما هستند و لازم است همه مسئولان و مدیران نظام اسلامی در برنامه‌ریزی‌ها، آرمان‌ها و افق‌های این اعاظم را مدنظر قرار دهند وبرای جایگاه حرم مطهر شاهچراغ در کشور به عنوان یک نماد فرهنگی مذهبی گام برداشته شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 24 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری یکشنبه دوم آبان در دیدار با مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه دردانشگاه‌های فارس اظهار کرد: امامین انقلاب، حجت‌های روشن خداوند در زمان ما هستند و لازم است همه مسئولان و مدیران نظام اسلامی در برنامه‌ریزی‌ها، آرمان‌ها و افق‌های این اعاظم را مدنظر قرار دهند وبرای جایگاه حرم مطهر شاهچراغ در کشور به عنوان یک نماد فرهنگی مذهبی گام برداشته شود.

او نگاه رهبر معظم انقلاب به مسائل را نگاهی عمیق و همچنین فراتر از زمان دانست و با اشاره به کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» از معظم ‌له، افزود: این کتاب، پنجمین اثر مکتوب رهبر معظم انقلاب است که در سال ۱۳۵۴ به چاپ رسید و نگاهی نو به مفاهیم دینی دارد که در آن اصول و پایه‌های فکری اسلام، در خلال آیات قرآن مطرح شده‌ است که از شناخت این اصول، طرح کلی از دین به صورت یک ایدئولوژی کامل ارائه شده ‌است.

کلانتری بیان کرد: کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» از جنس کتاب‌های کلامی نیست که روند اثبات و نفی در پیش گرفته باشد، بلکه اصول اصلی اندیشه اسلامی را از روی آیات قرآن و بر مبنای توضیح مسائل اساسی دین تبیین کرده‌ است و ارائه دهنده نمایی کلی از اندیشه اسلامی به جهانیان است. نه فقط مسلمانان، بلکه یکایک انسان‌ها، چه موحد و چه غیر موحد، با هر ایده و تفکری می‌تواند مخاطب این کتاب باشد.

آموزش‌های اجتماعی متناسب با سیاست‌های تولیت شاهچراغ (ع)

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت ازدواج سالم در پیشگیری از بروز و تشدید آسیب‌های اجتماعی و عملکرد موفق موسسه بهارنکو و بدنبال آن گسترش مراکز آن در فارس گامی موثر در مسیر تسهیل و ترویج ازدواج سالم و پایدار، توصیف کرد.

حجت‌الاسلام مقامی عنوان کرد: امروز نیاز است ارائه خدمات تخصصی به شهروندان آغاز و این امر قرار است از سوی با دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس به عنوان یک اولویت دنبال شود.

او خطاب به تولیت تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) اظهار کرد: امروزه توسعه ‌یافتگی در کنار ساخت‌وسازی‌های شهری توجه اصلی به مباحث فرهنگی و اجتماعی نیاز دارد که تجربه فعالیتی در موسسه بهارنکو نشان داد علاقمندی شهروندان به آموزش و مهارت افزایی در موضوعات فردی بیشتر است، به همین منظور نیاز امروز جامعه بر این است دستگاه‌های فرهنگی برای دستیابی به ازدواج سالم گام بردارند.

این استاد دانشگاه یاد آورشد: جوانان به مجموعه‌های مورد اعتماد برای کسب مهارت انتخاب همسر و معرفی اصولی و متناسب نیاز دارند و همین امر تلنگری است به مسئولان که بسترهای آموزشی را برای جوانان فراهم کنند.

مقامی با یاد آوری اینکه امروز مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه‌های فارس در کنار مراکز بهار نکو این آمادگی را دارد در کنار برنامه‌های فرهنگی تولیت آستان مقدس احمدی ومحمدی (ع) برای آموزش بیشتر به خانواده فعالیت‌های خود را متناسب با سیاست‌های تولیت در هر نقطه از سطح شهر اجرایی کند.

برچسب ها: شاهچراغ ، قطب فرهنگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار