معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی روزهای آتی تزریق دُز سوم واکسن کرونا به گروه‌های هدف پیش‌بینی شده طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، در استان فارس آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶ 25 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:عبدالرسول همتی بیان کرد: کادر بهداشت و درمان، جانبازان ٥٠ درصد به بالا، سالمندان، معلولینی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند و کسانی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند مشروط به اینکه شش ماه از دوز دوم واکسن آنها گذشته باشد، مشمول تزریق دوز سوم می‌شوند.

همتی با بیان اینکه برای سایر افراد جامعه دستورالعملی ابلاغ نشده است، افزود: فعلا اجباری برای تزریق دوز سوم واکسن برای این دسته از افراد در کار نیست.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دریافت دوز سوم واکسن کرونا بر اساس دستورالعمل‌ها است.به عنوان مثال؛ کسانی که سینوفارم در دو دوز قبلی دریافت کرده‌اند، برای دوز سوم می‌توانند سینوفارم و آسترازانکا تزریق کنند و یا کسانی که اسپوتنیک دریافت کرده‌اند باید سینوفارم تزریق کنند.

همتی با بیان اینکه پس از برنامه ریزی، تامین واکسن و دعوت از گروههای هدف، تزریق دوز سوم در استان فارس آغاز خواهد شد، گفت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا، استان فارس بالاترین درصد تزریق واکسن کرونا در کشور را به خود اختصاص داده است.

او همچنین اعلام کرد که تاکنون ۷۷.۶ درصد از جمعیت مشمول واکسیناسیون در استان فارس دوز اول و ٥٢ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به این موضوع که در حال حاضر روند تزریق واکسن در فارس به کندی بالا می‌رود، خاطرنشان کرد: این دانشگاه، ابزارهای تشویقی را برای مراجعه مردم به پایگاه‌های واکسیناسیون در دستور کار قرار داده است.

همتی اضافه کرد: البته در کنار ابزار تشویقی، ستاد استانی کرونا نیز استفاده از ابزارهای ممانعتی ویژه کارمندان و صنوف در راستای اجرای طرح قرنطینه هوشمند از امروز دوشنبه سوم آبانماه در دستور کار قرار داده است.

او همچنین یادآور شد: هم‌اینک تنها شهرستان استهبان در استان فارس در وضعیت قرمز قرار دارد و احتمال قرمز شدن تعدادی دیگر از شهرستان‌ها در هفته آینده محتمل است.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کلانشهر شیراز در حال حاضر در وضعیت نارنجی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار