چهارمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی خرما با حضور ۱۵ استان و ۶ کشور در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷ 25 October 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: « استان فارس جایگاه خیلی خوبی در کشاورزی دارد، به نحوی که 12 درصد امنیت غذایی کشور در اختیار این استان است و قطب باغبانی کشور به شمار می‌آید» این عبارتی است که سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در سفری که به استان فارس داشت، مطرح کرد.

این جایگاه سبب شده که استان در انواع محصولات کشاورزی ورود داشته که یکی از این محصولات خرما است. استان فارس با تولید بیش از 200 هزار تن خرما و سطح زیر کشت 32 هزار هکتار رتبه دوم تولید و رتبه چهارم سطح زیر کشت کشور دارد.

در 19 شهرستان فارس خرما تولید می‌شود که شاهانی، کبکاب و زاهدی یا قصب عمده‌ترین ارقامی هستند که بسته به مناطق مختلف در این استان کشت و پرورش داده می‌شود.برندسازی و معرفی خرما به داخل و خارج کشور از جمله اقداماتی است که همواره از سوی مسئولان امر دنبال می‌شود و به همین دلیل نمایشگاه‌های مختلفی در سطح ملی و بین‌المللی در استان برگزار می‌شود.

 

یکی از این نمایشگاه‌ها، نمایشگاه خرما است که امسال برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خرما در شیراز برنامه‌ریزی شده که شامل فرآوری، صنایع وابسته و مکانیزاسیون نخلستان است، این نمایشگاه با شعار "تولید، اشتغال و صادرات پایدار با توسعه زنجیره ارزش و کشاورزی قراردادی" از روز چهارشنبه پنجم آبان ماه با حضور حدود 70 شرکت داخلی از 15 استان و نمایندگانی از کشورهای پاکستان، روسیه و افغانستان در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

بر این اساس هیئت‌های تجاری از کشورهای پاکستان، افغانستان، قزاقستان، هند، روسیه و عمان نیز در این نمایشگاه حضور دارند و در حاشیه این نمایشگاه نخستین نمایشگاه عکس و اولین رویداد شناسایی نیازهای فناورانه ( مهندسی معکوس ؛ Reverse Pitch) برای شرکت‌های استارت آپی و فناورانه در حوزه خرما، فرآوری و صنایع مرتبط برگزار می‌شود.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی خرما، فرآوری، صنایع وابسته و مکانیزاسیون نخلستان از روز چهارشنبه پنجم تا شنبه هشتم آبان ماه از ساعت 16 تا 21:30 در سالن‌های سرو، بهار و نرگس از مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس پذیرای بازدیدکنندگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار