معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: بازگشایی مدارس به ویژه مهدهای کودک و مقاطع ابتدایی بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان خطرآفرین است.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 28 October 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: وحید یگانه، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان گفت: نونهالان و کودکان توانایی لازم برای مراقبت از خود، رعایت اصول بهداشتی و زدن ماسک و یا فاصله گذاری اجتماعی را ندارند بهتر است که اصراری بر حضور نونهالان و بازگشایی مهدکودک ها نشود.

او بیان کرد: بررسی های میدانی در بسیاری از مناطق نشان می دهد که رعایت شیوه نامه ها به شدت کمرنگ شده است و این مهم نیز بروز خطر و ورود منطقه به موج ششم را قوت می بخشد.

یگانه تصریح کرد: پوشش واکسیناسیون در شهرستان های لارستان، خنج و اوز و در جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین ۱۸ سال به بالا در دُز نخست تاکنون ۷۲ درصد گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان ادامه داد: میزان پوشش واکسیناسیون دُز دوم در جمعیت دانش آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال در این سه شهرستان به عنوان زیرمجوعه های دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز تاکنون ۱۳ درصد است.

او افزود: میزان پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال در نوبت دوم نیز ۴۸ درصد است که با توجه به شکنندگی و پیچیدگی ویروس و احتمال ورود سویه های جدید استقبال از دُز دوم چندان رضایت بخش نیست.

یگانه اضافه کرد: مردم نیز باید توجه کنند که تزریق واکسن به معنای پایان کرونا نیست و خطر همچنان وجود دارد و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به هیچ وجه نباید کمرنگ شود.

معاون دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهار کرد: بدون شک کمک رسانه ها و اطلاع رسانی های به موقع و شکل گیری پویش های مردمی تا حدود زیادی در افزایش میزان استقبال خانواده و دانش آموزان نسبت به انجام واکیسناسیون موثر بوده است.

او گفت: واکسن‌های موجود در مراکز واکسیناسیون تجمیعی شهری و مراکز روستایی برای تزریق نوبت اول شامل آسترازنکا، سینوفارم، برکت و پاستوکووک (سوبرنا) و برای نوبت دوم نیز واکسن اسپوتینک است.

یگانه بیان کرد: با توجه به شروع فصل سرما، بازگشایی مدارس و برپایی مراسم‌ها به‌ ویژه جشن‌های عروسی، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی توصیه می شود تا از بروز موج ششم‌ جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار