عبور و مرور در محور کمربندی فسا به کهنکویه در شهرستان فسا از طریق احداث یک پل بزرگ توسط اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای استان فارس که به صورت جهادی عملیاتی و احداث شده، تسهیل شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ 28 October 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: فیروزی نماینده مردم شهرستان فسا در آیین بهره برداری از پل بزرگ کهنکویه گفت: راهداری فارس طی سنوات گذشته به تنهایی بخش عمده‌ای از وظایف جهاد سازندگی سابق در محرومیت زدایی و توسعه راه‌های روستایی را به دوش کشیده است.

او با اشاره به ضرورت احداث این پل گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته حوادثی به دلیل نبود پل در این محور رخ داده بود و رفت و آمد مردم با سختی مواجه بود، راهداری فارس عملیات اجرایی این پل را به صورت جهادی آغاز و در مدت زمان مناسبی آماده بهره برداری کرد.

نماینده مردم شریف شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف دو سال گذشته توسط راهداری استان در شهرستان فسا اقدامات اساسی و سازنده بسیاری صورت پذیرفته که جای تقدیر دارد.

سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای استان فارس نیز در این آیین بهره برداری گفت: عملیات احداث پل لوله‌ای کهنکویه به صورت پیمانی - امانی و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

او افزود: این پل با ۳۲ دهانه ۲ متری، به طول ۱۱۷ متر، عرض ۸ متر و ارتفاع ۳ متر نقش مهمی در تسهیل رفت و آمد مردم منطقه خصوصا در فصل زمستان و بارش‌ها دارد.

مدیر کل راهداری و‌حمل و‌نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری، بیش از ۵۰ درصد از عملیات احداث این پل با استفاده از ظرفیت ماشین آلات و نیروی فنی و مهندسی راهداری استان انجام شد.

گفتنی است محور کمربندی فسا به کهنکویه دارای تردد بالا و احداث این پل از جمله ضروریات این شهرستان محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار