آیت‌الله دژکام عنوان کرد: برخی آقایان نشسته‌اند پشت میزهایشان و نه به دستور رهبر انقلاب، نه رئیس جمهور و نه دلسوزی دلسوزان توجه نمی‌کنند.مدیران و مسئولان جدید به عنوان نیروهای تازه نفس باید در حوزه اقتصادی میدان داری کنند، چرا که امروز دشمن با مشکلات معیشت و اقتصاد می‌خواهد تمام زحمات ما را زیر سئوال ببرد، لذا باید همه به میدان بیایند تا افزایش تولید را محقق کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ 29 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز تاکید کرد: صحنه‌هایی از تاریخ معاصر ایران و اسلام را نباید فراموش کرد از جمله روزهایی که یادآور صحنه شهادت دو مرد با غیرت، با فتوت و متخلص به مردانگی در جریان آغاز انقلاب اسلامی است؛ کسانی که اگر نبودند چراغ انقلاب را از همان روز اول دشمن خاموش می‌کرد.

او افزود: روزی که امام راحل با قانون کاپتالاسیون مبارزه کرد و به شاه و مجلس آن دوره توپید، حضور میدان داران مومن و انقلابی مانند «طیب» و «طاهر» در ادامه این روندها نقش مطلوبی داشت.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه امام با قانونی که عزت و احترام شهروندی ما را از بین برده بود مبارزه کرد، عنوان کرد: مردانگی طیب در طول تاریخ نباید از یاد ایرانی جماعت برود، چرا که ما کسانی داریم که اگر آمدند پای حرف حق و شعار دادند، تا آخر هم می‌مانند.

او به سالروز شهادت اولین شهید محراب، آیت‌الله قاضی طباطبایی تبریزی که یکی از مردان قله‌های رفیع علم هست هم اشاره کرد و گفت: کسانی پای منبر ایشان نشستند که در سال ٥٧ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

آیت‌الله دژکام به روز دانش آموز نیز اشاره و اضافه کرد: روز دانش آموز یادآور رشادت نوجوانان است و شهادت یک بسیجی ۱۳ ساله مانند شهید «محمدحسین فهمیده» است. دغدغه دانش آموزان و بسیجیان ما باید افزایش عزت باشد و راه شهدای عزت و انقلابی را باید دانش آموزان و بسیجیان امروز ادامه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: از سال ٤٢ تا ١٤٠٠ شهادت ادامه داشته اما شهادت برای چه؟ برای آن است که مسلمانان در جهان زیر بار ظلم و ستم کفار مستکبر شرق و غرب نمی‌روند.اگر مسیر انقلاب و نفی ظلم و تکبر و استکبار جهانی ادامه یابد، مبارزه با استکبار را باید همیشه با جدیت دنبال کنیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه گذشته باید چراغ راه آینده باشد، عنوان کرد: اما چه چیزی نیاز امروز انقلاب است؟ که اگر ندانیم به درد نمی‌خورد و نباید تنها به گفتن مناسبت‌ها بسنده شود. بلکه باید در آنها تفکر کنیم تا مسیر درست با نیاز امروز انقلاب اسلامی دنبال شود.

او همچنین با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب به دو مولفه عزتمندی و قدرت ایران و اسلام بارها اشاره و تاکید کرده‌اند، گفت: باید دید چگونه این مهم را تقویت کرد و برای آن برنامه داشت.

امام جمعه شیراز گفت: اولین مولفه شعار امسال مبنی بر پشتیبانی از تولید و مانع زدایی است؛ اگر تولید را افزایش ندهیم در ادامه راه انقلاب شکست می‌خوریم.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: برخی آقایان نشسته‌اند پشت میزهایشان و نه به دستور رهبر انقلاب، نه رئیس جمهور و نه دلسوزی دلسوزان توجه نمی‌کنند.مدیران و مسئولان جدید به عنوان نیروهای تازه نفس باید در حوزه اقتصادی میدان داری کنند، چرا که امروز دشمن با مشکلات معیشت و اقتصاد می‌خواهد تمام زحمات ما را زیر سئوال ببرد، لذا باید همه به میدان بیایند تا افزایش تولید را محقق کنیم.

او مولفه دوم عزتمندی و قدرت اسلام و ایران را عدالت عنوان کرد و گفت: آیا باید یک نفر آنقدر داشته باشد که نداند چگونه خرج کند و در مقابل یک نفر آنقدر نداشته باشد که نتواند فرزندش را به مدرسه بفرستد؟

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه مسیر درآمدها باید تعریف و جلوی درآمدهای باد آورده گرفته شود تا دیگران هم درآمدهای کشور بهره مند شوند، ابراز امیدواری کرد که با پشتوانه قوی و فرهنگی در فارس همه دست به دست هم بدهند تا شاهد افزایش تولید و توزیع عادلانه درآمدها باشیم و در این مسیر هم رضایت رهبر از حرکت ما تامین شود.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جوانان ما که می‌خواهند میدان دار شوند، باید تفکر خود را غنی و پربار و موضوعات اندیشه‌ای را با کتاب و سنت منطبق کنند.

او تصریح کرد: اگر بناست تفکر نقطه اشتراک انقلابی گری و معنویت باشد، یکی از موضوعاتی که مرتب باید هر انسان معنوی و الهی در آن بیندیشد این است که اگر بر سر دو راهی عزت و ذلت قرار گرفتیم کدام را انتخاب کنیم؟

هیات من الذله نتیجه تفکر معنوی انقلابی است

امام جمعه شیراز هیات من الذله را نتیجه تفکر معنوی انقلابی عنوان و خاطرنشان کرد: باید همگان به ویژه جوانان در مسیر پیش روی انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه ایوذرها، سلمان‌ها و حمزه سیدالشهداها و ...باشند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مسیر با تفکر برای ما روشن می‌شود، عنوان کرد: تفکر است که از جمعیت جوانان ایرانی در دهه ٥٠ شخصیتی مانند شهید سلیمانی عزیز می‌سازد؛ شهادت ایشان مقام نتیجه تفکر معنوی وانقلابی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار