بصیری مدیر جهاد کشاورزی نی ریز شهرستان نی ریز گفت: میوه تولید شده «بِه» علاوه بر مصرف شهرستان، در بسته بندی‌های ۴ تا ۶ کیلوگرم تهیه و به استان‌های تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و بخشی نیز به کشور‌های افغانستان، پاکستان و روسیه بارگیری و حمل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲ 29 October 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: همه ساله با فرا رسیدن فصل پاییز، برداشت میوه «ب‍ِه» از ارقام اصفهانی و محلی در شهرستان نی ریز آغاز شد.
بصیری مدیر جهاد کشاورزی نی ریز شهرستان نی ریز گفت: متوسط برداشت این محصول ۱۴ تن است و پیش بینی می‌شود امسال به دلیل سرمازدگی و شرایط اب و هوایی باغداران سه هزار و ۵۰۰ تن محصول مرغوب برداشت کنند.
وی افزود: میوه تولید شده «بِه» علاوه بر مصرف شهرستان، در بسته بندی‌های ۴ تا ۶ کیلوگرم تهیه و به استان‌های تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و بخشی نیز به کشور‌های افغانستان، پاکستان و روسیه بارگیری و حمل می‌شود.
بصیری اضافه کرد: به نی ریز از لحاظ کیفیت، عطر و طعم از جایگاه مطلوبی در استان برخوردار است و همین امر باعث شده خریداران تمایل زیادی به خرید این محصول داشته باشند و هر سال بازار بسیار مناسبی را شاهد باشیم.
به میوه‌ای خوش‌طعم و معطر از خانواده سیب است.
این میوه اگر چه به صورت خام هم خوردنی است، ولی اغلب مردم "به" را به صورت مربا و همچنین در غذا‌هایی همچون خورش و خوراک و دم نوش مصرف می‌کنند.
به سرشار از ویتامین‌های A؛ و B؛ و C؛ و همچنین قند و پپتین است.
به رسیده، دارای طبیعتی معتدل است، در حالی که دانه آن یا همان به‌دانه طبیعتی سرد و‌تر دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار