پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ هزار تن سیب زمینی از مزارع شهرستان خرم بید برداشت و به بازار عرضه شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 01 November 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید گفت: برداشت سیب زمینی از ۴۷۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.
خسروانی با بیان اینکه، میانگین تولید محصول سیب زمینی در هر هکتار از اراضی شهرستان ۴۲.۵ تن است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ هزار تن محصول از مزارع شهرستان برداشت و به بازار عرضه شود.
وی اضافه کرد: به علت استفاده از آبیاری به روش نوار تیپ و روش کاشت مکانیزه به شیوه سه ردیف با دو نوار تیپ و موارد و نیز جلوگیری از اتلاف آب، بالاترین میزان برداشت سیب زمینی با ۷۵ تن در این شهرستان ثبت شده است.
خسروانی تاکید کرد: عمده ارقام سیب زمینی کشت شده در این شهرستان ارقام بانبا، جلی، بورن، آگریا، اسپریت، ارقام جدید چلنجر و آریندا است که حدود ۴۰ هکتار از اراضی بذر گواهی شده استفاده شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید گفت: استفاده بهینه از کود‌های دامی و شیمیایی و ریزمغذی‌ها، استفاده از ارقام اصلاح شده، بذور ضدعفونی شده و کنترل علف‌های هرز و مبارزه با آفات و بیماری‌ها در زمان مناسب باعث شد تا عملکرد کمی و کیفی محصول افزایش پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار