نصیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: متوسط عملکرد بِه در این شهرستان ۱۵ تن در هکتار است و امسال در شهرستان سپیدان بیش از هزار و ۶۰۰ تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ 01 November 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: نصیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: متوسط عملکرد بِه در این شهرستان ۱۵ تن در هکتار است و امسال در شهرستان سپیدان بیش از هزار و ۶۰۰ تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شد.

او، ارقام اصفهان و نطنز را مهم‌ترین ارقام محصول بِه این شهرستان عنوان کرد و افزود: این ارقام علاوه بر تطابق و سازش پذیری با شرایط منطقه، از عملکرد مطلوب، کیفیت طعم و عطر و بازارپسندی رضایت بخشی نیز برخوردارند.

نصیری اولویت کاربرد کود‌های آلی و کمپوست در تغذیه این درختان و حداقل استفاده از کود‌های شیمیایی و سموم دفع آفات را از برنامه‌های آموزشی و ترویجی مدیریت جهاد سپیدان عنوان کرد و گفت: محصولات باغی شهرستان سپیدان به عنوان قطب تولیدات باغی استان فارس، از جایگاه ویژه‌ای در بازار‌های داخلی و خارجی برخوردارند.

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان تصریح کرد: میوه به، علاوه بر اینکه به صورت مربا، شربت، چای و دم نوش در سبد غذایی خانواده‌ها جای دارد، در طب سنتی نیز به صورت به دانه برای رفع گلودرد، بهبود سرماخوردگی و التهاب مجاری تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب ها: برداشت ، به ، سپیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار