رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آباده از کشف ومعدوم سازی بیش از ۱۴ هزارکیلوگرم فرآورده دامی غیر بهداشتی در آباده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲ 02 November 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: علیرضا فرخی سه شنبه در همین زمینه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی بازدیدهای به عمل آمده به منظور پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور و به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و ارتقای بهداشت عمومی و امنیت غذایی مصرف کنندگان فرآورده‌های دامی توسط کارشناسان این اداره، بیش از ۱۴ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در آباده کشف و معدوم شد.

وی افزود: طی شش ماه سال جاری بازرسان فرآورده‌های خام دامی این اداره سه هزار و ۶۰۲ مورد بازدید از مراکز فرآورده خام دامی، رستوران‌ها و غذا خوری ها داشته که دراین بازدید از این مراکز ۱۴ هزار و ۴۱۹ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف از مراکز عرضه ضبط و معدوم وازچرخه مصرف خارج شد.

رئیس اداره دامپزشکی آباده با بیان اینکه در همین رابطه ۳۰ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضائی ارسال شده، اعلام کرد: تعداد ۵۸ مورد اخطار کتبی، اخذ تعهد محضری و یک مورد پلمپ مغازه انجام شده است.

فرخی همچنین از نظارت این اداره بر کشتار ۱۱۲۴ رأس دام سنگین و ۱۲ هزار و ۲۷۹ رأس دام سبک در کشتارگاه‌های دام آباده خبر داد و گفت: مقدار ۳۰۱۰ کیلو گرم گوشت به علت غیر قابل مصرف بودن در کشتارگاه ضبط و معدوم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار