مرحله سوم واکسیناسیون برای افراد بالای ۶۰ سال در شهرستان گراش استان فارس از چهارشنبه ۱۲ آبان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷ 03 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش اعلام کرد: افراد بالای ۶٠ سال که دو نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن های غیرفعال شده (سینوفارم، کوواکسین ،بهارات و کووایران برکت) استفاده کرده اند آماده دریافت دُز سوم باشند.

البته تزریق و تجویز دُز سوم واکسن برای این افراد نیز به گونه ای است که باید مشابه مرحله اول (غیرفعال شده) و به فاصله چهارماه از نوبت دوم واکسن دریافت کنند.

این دانشکده اعلام کرد:‌افراد بالای ۶۰ سال در شهرستان گراش برای دریافت دُز سوم واکسن، تنها در شیفت صبح به پایگاه واکسیناسیون آبشار اندیشه مراجعه کنند و داشتن کارت واکسن الزامی است و البته باید چهار ماه از دریافت دُز دوم نیز گذشته باشد.

این دانشکده همچنین در خصوص مسافران خارجی و افرادی که به دلیل اضطرار سفر و عدم قبول نوع واکسن دریافتی از سوی کشور مقصد، دچار مشکل شده اند کمیته ٣ نفره(اعضا به تشخیص دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور) تشکیل می شود و مجوز تزریق یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا به عنوان نوبت دوم یا سوم به صورت موردی و بعد از بیان هشدارهای لازم در خصوص عوارض احتمالی و اخذ تاییدیه رضایت آگاهانه از فرد اقدام می کنند.

حداقل فاصله بین دریافت واکسن نوبت دوم و سوم نیز یک ماه خواهد بود.

همچنین این روابط عمومی از قول علیرضا مساح، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش عنوان کرد که با توجه به اینکه وزارت بهداشت شرط لغو محدودیت ها، بازگشایی ها، شرکت در اماکن عمومی، حضور در ادارات و جلسات، استفاده از حمل و نقل عمومی در آینده را پوشش واکسیناسیون عمومی اعلام کرده است، بدون شک بزودی ارائه کارت واکسن برای دریافت خدمات در کشور و شرکت در مدارس و دانشگاهها و اجتماعات الزامی خواهد شد.

مساح گفت:‌ عوارض واکسن در مقابلِ عوارض بیماری کویید ۱۹بسیار کمتر است و نباید به خاطر برخی عوارض جزئی واکسن از تزریق آن خودداری شود؛ چون خطر کرونا همچنان در کمین است و گاه نزدن واکسن نیز به قیمت از دست دادن جان انسان تمام شود.

به گفته معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی گراش همچنین درصد بالایی از مرگ و میرها و ابتلای شدید به بیماری کووید ۱۹ مربوط به افرادی است که واکسن نزده اند.

شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

برچسب ها: تزریق ، واکسن کرونا ، گراش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار