فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۵۱ باند و بالغ بر ۴۰ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ 03 November 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: سردار رهام بخش‌ حبیبی صبح امروز در نشست‌خبری درباره کشفیات مواد مخدر پلیس در هفت ماهه امسال اظهار داشت: در این مدت 51 باند و بالغ بر 40 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ‌606 دستگاه خودرو و 99 دستگاه موتورسیکلت ‌توقیف شد، افزود: هشت هزار و 47 نفر شامل (قاچاقچی، حمل‌کننده، توزیع‌کننده، خرده‌فروش و غیره) دستگیر شدند.

سردار حبیبی ادامه داد: 2158 نفر معتاد متجاهر در هفت ماهه نخست امسال دستگیر و تحویل مراکز بازپروری و درمان شدند و بیش از 79 هزار عدد انواع قرص‌های غیرمجاز نیز کشف و ضبط و شد.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه انواع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه پارسال 15 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در حوزه کالای قاچاق 362 میلیارد تومان کشفیات داشته‌ایم که نسبت به پارسال 40 درشد افزایش داشته است.

وی نوع کالاهای قاچاق کشف شده را پوشاک، سیگار، لوازم خانگی، تلفن همراه، لاستیک، مواد خوراکی، کفش و کالاهای سلامت‌محور اعلام کرد و افزود: در این رابطه یک هزار و 444 دستگاه خودرو توقیف و یک هزار و 848 متهم دستگیر شدند همچنین 155 پرونده بالای 500 میلیون تومان بوده که نسبت به پارسال 92 درصد افزایش داشته است.

سردار حبیبی در ادامه از دستگیری یک سارق حرفه‌ای دوچرخه با 30 فقره سرقت، دستگیری 2 سارق درون خودرو با 25 فقره سرقت و مقادیری اموال مسروقه از قبیل ضبط خودرو، باند ضبط خودرو، باتری خودرو و سایر ملزومات خودرو کشف و ارزش اموال مسروقه را 2 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی اظهار داشت: 2 سارق خودرو (یک زن و یک مرد) با 30 فقره سرقت (حین دستگیری متهم زن مجروح) و دو دستگاه خودرو از آن‌ها کشف و ضبط شد. همچنین در این مدت 9 باند 19 نفره شناسایی و دستگیر و در این راستا 34 قبضه سلاح جنگی و 79 قبضه شکاری در مجموع 113 قبضه از متهمان کشف و ضبط شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: در هفت‌ماهه نخست امسال هزار و 276 قبضه سلاح (‌1040 شکاری و 236 قبضه جنگی) کشف و در این رابطه یک هزار و 73 نفر دارندگان سلاح غیرمجاز و 197 اراذل و اوباش دستگیر شدند. در هفت‌ماهه نخست امسال 21 هزار و 823 پرونده به دوایر مشاور و مددکار ارجاع داده شده ‌که از این تعداد حدود 74 درصد به مصالحه خط شده است.

سردار حبیبی همچنین از عملکرد پلیس فتا در این مدت سخن گفت و افزود: پرونده‌های تشکیل شده در این رابطه چه 4500 فقره بوده و در این راستا 822 نفر دستگیر شدند همچنین 89 درصد جرایم سایبری و پلیس فتا افزایش داشته است.

برچسب ها: کشف ، مواد مخدر ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار