رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوار متذکر شد: آموزش‌های روانشناسی و پژوهش‌ها نشان می‌دهد، خانواده‌هایی که چند فرزند دارند از سلامت جسمی و روحی بیشتری برخوردار هستند.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 06 November 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کوار با اشاره به اقتدار پرشکوه نیروی دریایی سپاه پاسداران در مقابل دزدان غارتگر بین‌المللی آمریکایی اظهار کرد: این اقدام پیام مهمی به دشمن داد و دست سارق تجاوزگر آمریکای جهان‌خوار را قطع کرد.

وی افزود: این عملیات اقتدار آمیز دوستان را امیدوار و دشمنان را دچار هزیمت و شکست و ناامیدی ساخت.

امام جمعه کوار ابراز کرد: آمریکا و دنباله روان او بدانند هرگز نخواهند توانست با عزت و اقتدار ایران اسلامی مقابله کنند.

فرهنگ عمومی مهمترین مسئله در نظام فرهنگی است

حجت الاسلام گشول همچنین با اشاره به هفته فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ عمومی یکی از مهم‌ترین مسائل در نظام فرهنگی است که از نگاه مقام معظم رهبری، یکی از پایه‌های اصلی تمدن اسلامی و مبنای اساسی برای دیگر عرصه هاست.

خطیب نماز جمعه شهرستان کوار بیان کرد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم یا شعار عزت، حکمت و مصلحت را در سیاست خارجه به‌کار گیریم، ابتدا باید این شعارها در فرهنگ عمومی جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام گشول از دیگر ضرورت‌های مهم در مورد اصلاح فرهنگ عمومی جامعه را مسئولیت دولت و حکومت اسلامی نسبت به‌فرهنگ عمومی جامعه دانست.

امام جمعه کوار با تاکید بر اینکه دولت اسلامی باید برای از بین بردن خصلت‌ها و ارزش‌های نامناسب فرهنگ عمومی و مقابله با دشمنان و کسانی که به‌دنبال ایجاد رخنه و انحراف در فرهنگ عمومی هستند، خاطرنشان ساخت: دولت اسلامی باید باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از رواج فرهنگ غلط تلاش کند.

فرهنگ روح جامعه است

او متذکر شد: فرهنگ به‌مثابه «روح جامعه» است که به‌زندگی فردی و اجتماعی انسان معنا و هویت می‌بخشد و شکل‌دهنده و اثرگذار بر ذهنیت و گرایش‌های افراد و جامعه و تعیین کننده رفتار عمومی است.

حجت الاسلام گشول در بخش دیگری از سخنان خود به قانون حمایت از خانواده و جمعیت نیز گریزی زد و گفت: پس از کش‌وقوس‌های فراوان در مجالس نهم و دهم، مجلس یازدهم با همتی قابل تقدیر برای تصویب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برداشت. شورای نگهبان نیز با اصلاحاتی آن را به‌تصویب رسانده است.

او ادامه داد: در تنظیم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تلاش شده است تا گذرگاه‌های برون‌رفت از معضلات جمعیتی نظیر آسیب‌های رشد و کاهش جمعیت، ارتقا سلامت مادر و فرزند، افزایش خدمات بهداشتی و درمانی برای مادران و کودکان، افزایش سطح سلامت سالمندان، ارتقای خدمات به‌خانواده‌هایی که فرزندان بیشتری دارند، تخفیفات بیمه‌ای، تسهیلات آموزشی و استخدامی و دانشجویی و… دیده شود.

امام جمعه کوار اضافه کرد: هدف از این قانون فرزندآوری سالم همراه با در نظر گرفتن مؤلفه‌های فرهنگی، تربیتی، رفاهی، ارتقای حوزه سلامت و بهداشت است.

گشول ابراز امیدواری کرد: بی‌شک کیفیت رشد جمعیت، اهمیت بسزایی دارد، حفظ و ارتقای آرامش روحی و روانی خانواده‌ها، دارای ارزش است.

خانواده‌های چند فرزندی سلامت جسمی و روحی بیشتری دارند

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوار متذکر شد: آموزش‌های روانشناسی و پژوهش‌ها نشان می‌دهد، خانواده‌هایی که چند فرزند دارند از سلامت جسمی و روحی بیشتری برخوردار هستند.

امام جمعه کوار گفت: نقش اصلی در این میان با تببین هنرمندانه و فرهنگ‌سازی هوشمندانه و باورپذیر درسطح افکار عمومی است.

وی بیان‌کرد: در این میان نهادهای فرهنگی، رسانه‌های جمعی خصوصاً رسانه‌ی ملی، نهادهای تبلیغی و ترویجی و نخبگان مؤثر فرهنگی و اجتماعی باید با یک اقدام قرارگاهی و هدفمند و با تقسیم کار ملی و زمان‌مند این فرصت طلایی را در طول دهه آینده پاس بدارند و جوانی جمعیت ایرانیان را تضمین نمایند.

امام جمعه کوار بر ضرورت انسجام عمل دستگاه‌های فرهنگی تاکید و گفت: دستگاه‌های فرهنگی متعددی در کشور وجود دارد و قطعاً ضرورت داشته و دارد تا در ساز و کار فعالیت‌های فرهنگی این دستگاه‌ها تحولات لازم صورت پذیرد تا پاسخگوی نیازهای انقلاب اسلامی باشند.

او خواستار هماهنگی و انسجام در برنامه‌های فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن شد و گفت: یکی از راهبردهای ضروری برای تحقق فرهنگ عمومی مطلوب در جامعه، استفاده از دانش سیاست‌گذاری برای سیاست‌گذاری صحیح عرصه فرهنگ عمومی است، سیاست‌گذاری فرهنگی به‌عنوان یکی از ارکان مهندسی فرهنگی، تنها هنگامی می‌تواند اهداف مطلوب فرهنگی را در جامعه محقق کند که ابزارهای سیاست گذاری را به‌طور فرابخشی و جامع برگزیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار