امام جمعه فیروزآباد با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم حضور مسئولان و مدیران شهر در مراسم نماز عبادی و سیاسی جمعه است، اظهار داشت: یکی از شاخصه های مردمی بودن مسئولان حضور در نماز جمعه و جماعات است.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 06 November 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام محسن رضا بشارت در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته فیروزآباد، با گرامی داشت روز فرهنگ عمومی، گفت: حجاب و پوشش اسلامی باید فرهنگ عمومی به جامعه تبدیل شود.

امام جمعه فیروزآباد افزود: همه باید برای ترویج فرهنگ صحیح اسلامی تلاش کنیم چرا که در غیر این صورت در اقتصاد و سیاست هم در می مانیم.

بشارت با تاکید بر اینکه فرهنگ به مثابه روح جامعه است که زندگی فردی و اجتماعی را معنا و هویت می‌بخشد، بیان داشت: دولت اسلامی هم باید برنامه‌ ریزی و سیاست گذاری مناسب در ترویج صحیح فرهنگ اسلامی داشته باشد.

امام جمعه فیروزآباد ابراز داشت: از جمله اهداف متکبران و استعمارگران هجوم به فرهنگ ملت، بوده و هدایت، بد حجابی و بی حجابی از جمله فرهنگ مبتذل غربی است.

بشارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۳ آبان گفت: این واقعه تاریخی که روز مبارزه با استکبار جهانی است یکی از مصادیق مهم استکبار ستیزی و اصلاح فرهنگ عمومی است.

وی با اشاره به درگذشت رئیس دانشگاه پیام نور فیروزآباد ضمن تسلیت به همه بازماندگان طلب مغفرت الهی برای آن مرحوم کرد و گفت: یاد مرگ سازنده است و جلو غرور و غفلت را می‌گیرد و ناپایداری دنیا را به یادمان می آورد.

بشارت همچنین با اشاره به علل و عوامل خودکشی در جامعه، افزود: خودکشی بزرگترین گناهان کبیره است و کسی که خودکشی می کند از چاله درآمده و خود را به چاه می اندازد.

وی ادامه داد: شایسته است اگر فردی به چنین عمل حرامی گرفتار شد مراسمی نگیرند و بنری نزنند، تا درس عبرتی برای دیگران شود.

امام جمعه فیروزآباد با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم حضور مسئولان و مدیران شهر در مراسم نماز عبادی و سیاسی جمعه است، اظهار داشت: یکی از شاخصه های مردمی بودن مسئولان حضور در نماز جمعه و جماعات است.

بشارت بیان داشت: اقامه نماز عبادی، سیاسی جمعه شاخصه ای از ولایت و حاکمیت نظام اسلامی است و آن که در این نظام مقدس اسلامی مسئولیتی دارد در واقع مسئولیت، جایگاه و کرسی ریاستش به برکت نظام انقلاب و خون شهدا است.

امام جمعه فیروزآباد گفت: این گونه مسئولان چگونه به خود اجازه می دهند توجه و اعتنایی به این مهم و حضور در نمازجمعه نکنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعریض جاده میمند، گفت: جاده میمند به سمت دوراهی شیراز-فیروزآباد حدود ۲ سال است که برای تعویض ۲ طرف جاده مقداری خاک برداری شده که هر چند وقت یک بار شاهد حوادث تلخ و ناگواری هستیم که سبب گلایه مردم از مسئولان است.

امام جمعه فیروزآباد خواستار تسریع در اقدام و تکمیل جاده میمند شد.

بشارت با بیان اینکه قبرستان و گلزار شهدا باید بازبینی و بررسی مجدد در خصوص جهت قبله شود افزود: چون واجب است هم نماز و هم دفن میت به سمت قبله باشد و نماز میت باید توسط روحانی اقامه شود.

وی بیان داشت: در جایی که دسترسی به طلبه و روحانی است اقامه نماز جماعت توسط اشخاص دیگر اشکال دارد.

امام جمعه فیروزآباد در بخش پایانی سخنان خود در خصوص اتفاق اخیر در دریای عمان گفت: ناکامی آمریکا در عملیات دزدی دریایی در پی اقدام به موقع پاسداران انقلاب بازتاب گسترده‌ای در دنیا داشت که با اقدام آنها عملیات دزدی دریایی خنثی شد.

بشارت با قدردانی از اقدام نیروی دریایی سپاه در دریای عمان گفت: جاسوسان دیروز آمریکا دزدان دریایی امروز شدند.

وی تصریح کرد: با اقدام غرورآفرین نیروی دریایی سپاه پاسداران، عملیات دزدی دریایی آمریکا خنثی و علاوه بر آمریکایی ها، ضربه به سعودی ها از نتایج دیگر پیروزی سپاه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار