علی سعیدی نژاد معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اینکه عمده زراعت سیب‌زمینی طرح استمرار در روستای چاه نهر از توابع بخش مرکزی شهرستان لارستان است، افزود: با توجه به تجربه سال‌های قبل پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵ هزار تن سیب زمینی در این شهرستان تولید شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱ 07 November 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی سعیدی نژاد معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت: ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت سیب زمینی طرح استمرار اختصاص داده شده است که عمدتا از بذر رقم سانته استفاده می‌شود.

او با اشاره به اینکه عمده زراعت سیب‌زمینی طرح استمرار در روستای چاه نهر از توابع بخش مرکزی شهرستان لارستان است، افزود: با توجه به تجربه سال‌های قبل پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵ هزار تن سیب زمینی در این شهرستان تولید شود.

سعیدی نژاد با بیان اینکه کشت سیب‌زمینی در شهرستان لارستان به صورت بهاره و پاییز انجام می‌شود، تصریح کرد: این کشت با هدف تامین سیب زمینی در فصول سرد سال که امکان کاشت تا برداشت برای اکثر نقاط کشور نیست، صورت می‌گیرد.

به گفته او، عملیات کاشت و برداشت سیب زمینی در شهرستان لارستان به صورت مکانیزه انجام می‌شود و همه مزارع به روش قطره‌ای آبیاری می‌شوند.

برچسب ها: کشت ، سیب زمینی ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار