سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: ۶۰ برنامه و رویداد کارآفرینانه در سطح استان فارس برنامه‌ریزی شده که از ۱۷ الی ۲۳ آبان اجرایی می شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 08 November 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: مصطفی هاشمی با بیان اینکه در این رویداد هماهنگ، با تشویق افراد تلاش می‌شود تا نسل جدیدی از کارآفرینان به راه‌اندازی کسب و کار فکر و کسب و کار شخصی خود را آغاز کنند، اظهار کرد: عقیده بسیاری بر این است که این کمپین عظیم جهانی می‌تواند باعث ترفیع جایگاه کارآفرینی در اذهان و افکار شده و مشوقی برای راه‌اندازی کسب و کار توسط عموم جامعه شود.

وی معتقد است که این رویداد مراسمی برای ارج نهادن به نوآوران و خالقان اشتغال است، کسانی که ایده‌های خود را حیات بخشیدند و کسب و کاری را پایه‌گذاری کرده و باعث رشد اقتصادی در کشور خود و توسعه رفاه انسانی شدند.

سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در تشریح اهداف هفته جهانی کارآفرینی گفت: یکی از مهمترین اهداف رویدادهای این هفته، تقویت اکوسیستم کارآفرینی کشور از طریق بالا بردن گرایش‌های کارآفرینانه در بین جامعه به ویژه جوانان است تا از طریق ترفیع جایگاه کارآفرینی، مشوقی برای راه‌اندازی کسب و کار توسط عموم جامعه باشد و با ایجاد اشتغال، سرعت بخشیدن به نوآوری و رشد اقتصادی نیز محقق شود.

وی اضافه کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بنا بر رسالت و مأموریت‌های محوله، هر سال در سراسر این استان نسبت به بزرگداشت این هفته از طریق برگزاری رویدادهای مختلف ترویجی نظیر کارگاه‌های آموزشی، جلسات گپ و گفت دوستانه با کارآفرینان و ارائه تجارب آنان، ارائه آموزش و مشاوره رایگان کارآفرینی، پخش کلیپ‌ها، فیلم‌ها، کافه‌های کارآفرینی مجازی و … اقدام می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه ۶۰ برنامه و رویداد کارآفرینی برای این هفته جهانی در شیراز و سراسر استان فارس در نظر گرفته شده گفت: ازجمله این برنامه‌ها در سطح استان فارس می‌توان به رویداد اجرای روش ابداعی جهت ذخیره آب در قنوات و استفاده در فصول مورد نیاز، برگزاری وبینار کارآفرینی فناورانه، جلسه با بانوان کارآفرین و بررسی مشکلات زنان فعال در این عرصه، برگزاری وبینار کارآفرینی اجتماعی و وبینار سیستم سازی درآمدساز (کسب و کار) و همچنین برگزاری وبینار برندسازی در بحران اشاره کرد.

وی اظهار داشت: برنامه‌های دیگری همچون برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی کارآفرینانه، زنان کارآفرین و کارآفرینی اجتماعی، شناسایی موانع موجود در عرصه کارآفرینی از منظر کارآفرینان برتر، برگزاری رویدادهای کارآفرینی تازه شو، صندلی تجربه، ایده جو و کارگاه آموزشی آشنایی با بوم کسب و کار در این هفته در استان فارس برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه با اشاره به ایام هفته کارآفرینی امسال گفت: دوشنبه ۱۷ آبان به عنوان «کارآفرینی، تولید و اشتغال پایدار»، سه شنبه ۱۸ آبان «کارآفرینی، مانع زدایی و مبارزه با فساد»، چهارشنبه ۱۹ آبان «کارآفرینی و فناوری‌های نوین»، پنج شنبه ۲۰ آبان «کارآفرینی و زنان»، جمعه ۲۱ آبان «کارآفرینی اجتماعی»، شنبه ۲۲ آبان «نهادها، بنیادها و شبکه سازی کارآفرینی» و یکشنبه ۲۳ آبان «کارآفرینی، آموزش و مشاوره» نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار