مدیر جهاد کشاورزی داراب از برداشت پرتقال در این شهرستان خبر داد و گفت: داراب با سطح زیر کشت بیش از ۹۹۵۶ هکتار و تولیدی بیش از ۱۳۷ هزار تن محصول، هم از نظر سطح زیر کاشت و هم از نظر میزان تولید پرتقال، رتبه اول در استان فارس دارد.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 08 November 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احمدرضا صالحی مدیر جهاد کشاورزی داراب تصریح کرد: برداشت این محصول در شهرستان از اوایل آبان ماه با رقم ناول آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده بسته به ارقام پرتقال، ادامه خواهد داشت.

صالحی ادامه داد: شرایط مناسب آب و هوایی شهرستان سبب تولید محصول با کیفیت بالایی شده که علاوه بر بازار‌های داخلی، مورد استقبال بازار‌های خارج از کشور نیز قرار گرفته و سالانه بخشی از پرتقال داراب به خارج از کشور صادر می‌شود.

او مهمترین ارقام پرتقال داراب را ناول، والنسیا و محلی عنوان نمود و افزود: پس از برداشت پرتقال از باغ‌های شهرستان به منظور عرضه مناسب به بازار، این محصول توسط ۱۰ واحد سورتینگ فرآوری و بسته بندی می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به منظور تنظیم بازار و عرضه تدریجی پرتقال، قسمتی از این محصول پس از فرآوری در ۱۲ سردخانه با ظرفیت بیش از ۱۲۷۰۰ تن در بخش‌های مختلف شهرستان نگهداری و در زمان مناسب روانه بازار مصرف می‌شود.

 

برچسب ها: داراب ، تولید پرتقال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار