استاندار فارس تاکید کرد: براشت‌هایی که از قانون وجود دارد در فارس اشتباه است و اگر مدیری از ریسک کردن واهمه دارد باید از سمت خود استعفا داده و به کار دیگری مشغول شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 10 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدهادی ایمانیه در آیین گشایش سومین نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های صنایع کوچک و متوسط در شیراز بیان کرد: یکی از وظایف اصلی نمایشگاه‌ها ارائه محصولات نهایی است از این رو این نمایشگاه توانسته است محل مناسبی برای عرضه کالاهای تولید شده صنایع کوچک و متوسط باشد.

او اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه‌ها برطرف کردن مشکلات مشترک میان صنایع است و امید است این نمایشگاه بتواند در این بخش نیز اثر گذار باشد.

استاندار فارس یادآور شد: صنایع کوچک و متوسط و صنایع بزرگ مقیاس در کنار یکدیگر معنا می‌پذیرد از این رو در استانی نظیر فارس که اشتغال برای آن بسیار حائز اهمیت است، صنایع کوچک و متوسط معنا و ارزش قابل توجه‌ای دارند.

ایمانیه یادآور شد: فارس با دارا بودن شرایط و ویژگی‌های منحصر به فرد در حوزه‌های مختلف می‌تواند بیشتر در کشوراثر گذار باشد و باید فارس در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه پزشکی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشور اولین استان باشد.

استاندار فارس تاکید کرد: دولت در نظر دارد تا تمام هم و غم خود را برای از بین بردن مشکلات در حوزه کارآفرینی به کار بسته از این رو باید در فارس نیز همین رویه تکرار شود تا فارس به گونه‌ای در مسیر توسعه قرار بگیرد که در کشور درخشان باشد.

ایمانیه افزود: فعالیت شورای سیاست گذاری سرمایه گذاری و رفع موانع تولید در فارس آغاز شده در تلاش است تا مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را برطرف کند.

او عنوان کرد: برداشت‌هایی که از قانون وجود دارد در فارس اشتباه است و اگر مدیری از ریسک کردن واهمه دارد باید از سمت خود استعفا داده و به کار دیگری مشغول شود.

به گفته استاندار فارس، تفویض اختیارات به بخش خصوصی میتواند بسیاری از مشکلات در آن بخش را کاهش دهد و دولت نیز در این حوزه می‌تواند با انجام وظیفه اساسی خود که نظارت است زمینه توسعه فعالیت را فراهم کند.

مدیران فارس اجازه هدررفت استعدادها را ندهند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز در این مراسم گفت: ایجاد بازارهای هدف جدید می‌تواند زمینه پویایی اقتصاد واحدهای صنایع کوچک و متوسط را با توجه به صادرات محصولات آنان فراهم کند.

احد فتوحی بیان کرد: ایجاد اشتغال توسط شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک و متوسط یکی از اصلی ترین اهدافی است که صنایع به دنبال آن هستند.

او اضافه کرد: بیش از ۴٠٢ قرارداد توسط این بخش منعقد شده و خوشه‌های صنعتی نیز یکی از برنامه‌های حمایتی این نهاد از صنایع کوچک و متوسط بوده است.

فتوحی یادآور شد: بیش از ١٠٢ برنامه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای توانمندسازی سازی واحدهای اقتصادی اجرایی شده و بیش از ٩٠٠ واحد صنعتی نیز با حمایت این دستگاه توانسته است در بازارهای بین‌المللی حضور داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: ۵ هزار متر مربع اراضی مستعد در شهرک صنعتی وجود داشته که باید از این فرصت در راستای توسعه اقتصادی فارس بهره جست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار