عاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: داراب با سطح زیر کشت بیش از ۹ هزار و ۹۵۶ هکتار و تولید بیش از ۱۳۷ هزار تن محصول، هم از نظر سطح زیر کشت و هم از نظر میزان تولید پرتقال، رتبه اول استان فارس را داراست .
کد خبر: ۱۰۰۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ 10 November 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: داراب با سطح زیر کشت بیش از ۹ هزار و ۹۵۶ هکتار و تولید بیش از ۱۳۷ هزار تن محصول، هم از نظر سطح زیر کشت و هم از نظر میزان تولید پرتقال، رتبه اول استان فارس را داراست .
احمدرضا صالحی افزود: برداشت این محصول در شهرستان از اوایل آبان ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.
وی مهمترین ارقام پرتقال داراب را ناول، والنسیا و محلی عنوان کرد و افزود: پس از برداشت پرتقال از باغ‌های شهرستان به منظور عرضه مناسب به بازار، این محصول توسط ۱۰ واحد سورتینگ فرآوری و بسته بندی می‌شود .

شرایط مناسب آب و هوایی شهرستان داراب، سبب تولید محصول با کیفیت بالا شده که علاوه بر بازار‌های داخلی، مورد استقبال بازار‌های خارج از کشور نیز قرار گرفته است و سالانه بخشی از پرتقال داراب به خارج از کشور صادر می‌شود.

برچسب ها: تولید ، پرتقال ، داراب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار