مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: یک پارکینگ فعال در مرکز شهر شیراز و یک فروشگاه بزرگ در این کلانشهر به علت گران‌فروشی جریمه شدند.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ 10 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: غلامرضا سالاری افزود: طی بازه زمانی یک ماه گذشته چهار فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی ۵۴۰ میلیون ریال برای پارکینگ متخلف در شیراز تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: آخرین پرونده این پارکینگ ۱۷ مهرماه به ارزش ریالی ۶۰ میلیون ریال تشکیل شد و مدیر این پارکینگ برای عدم تکرار تخلف، تعهد داده است.

به گفته برخی مراجعان این پارکینگ، ساعت ثبت ورود و خروج دستگاه‌های موجود در این پارکینگ متفاوت است و در نتیجه مبلغ بیشتر و غیرواقعی بابت توقف خودروها از رانندگان خودروها دریافت می‌کرده‌ است.

گران‌فروشی در فروشگاه بزرگ
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس همچنین گفت: تخلف گران‌فروشی یک غرفه فعال در یک فروشگاه بزرگ شهر شیراز به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال ثبت شد و در حال طی روال قانونی بررسی در تعزیرات حکومتی است.

سالاری توضیح داد: این غرفه، نمک دریایی را به قیمت بالاتر از نرخ متعارف به خریداران عرضه می‌کرد، برخی از محصولات نیز به اسم وزن ۲ کیلوگرم فروخته می‌شدند، در حالی که یک کیلو و ۵۰۰ گرم وزن داشتند.

وی خاطرنشان کرد: میزان تخلف این واحد ۱۲۰ میلیون ریال بوده و طبق قانون، جریمه ای معادل ۲ تا ۵ برابر میزان تخلف برای گرانفروشان اعمال می شود.

به گفته وی، کشف این جرائم در بازرسی های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی و صمت فارس در پی تماس‌های مردمی صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار