استاندار فارس با بیان اینکه شورای سیاستگذاری رفع موانع و رونق تولید در استان تشکیل شده است، گفت: رفع مشکلات تولید نیازمند شجاعت و ریسک‌پذیری است؛ مدیران ترسو مناسب شرایط فعلی کشور نیستند.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ 10 November 2021

تابناک فارس به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد‌هادی ایمانیه در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط جنوب کشور با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه اهداف مختلفی دارد که یکی از آن‌ها عرضه مناسب محصولات است، اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران استان است.

وی با بیان اینکه تصمیمات حوزه صنعت و تولید نباید در اتاق‌های دربسته و دور از مشکلات واقعی فعالان اقتصادی و صنعتی صورت گیرد، گفت: شرکت‌کنندگان در نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط استان فارس باید از دیگر غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه بازدید کنند و از تجربیات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های دیگران برای جلوگیری از ناکامی‌ها و دستیابی به موفقیت‌های بیشتر بهره ببرند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه صنایع بزرگ هزینه‌های زیاد و اشتغال اندک به همراه دارند و صنایع کوچک هزینه‌های اندک و اشتغال زیاد به همراه دارند، اظهارداشت: اگرچه صنایع بزرگ جای خود را دارد و بدون وجود صنایع بزرگ، صنایع کوچک نیز رونق ندارد اما با توجه به مشکل اشتغال در استان فارس باید توجه ویژه‌ای به صنایع کوچک و متوسط داشته باشیم.

ایمانیه با بیان اینکه استان فارس قطب کشاورزی و پزشکی است، افزود: متاسفانه این استان در زمینه صنایع تبدیلی و صنایع دارویی، پیشرفت لازم را نداشته است و باید این شرایط بهبود پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه هدف از برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران زمینه‌سازی برای شکوفایی استعدادهای همه مردم بوده است، اظهار داشت: وجود تبعیض، رشوه، ندانم‌کاری و بی‌مدیریتی شایسته نظام اسلامی اسلامی نیست.

 

وی تصریح کرد: با سیاست و رویکرد رئیس‌جمهور، دولت عزم خود را جزم کرده است که زمینه شکوفایی استعدادهای همه مردم فراهم و موانع موجود در این مسیر برطرف شود.

استاندار فارس با بیان اینکه شورای سیاستگذاری رفع موانع و رونق تولید در استان تشکیل شده است، گفت: رفع مشکلات تولید نیازمند شجاعت و ریسک‌پذیری است؛ مدیران ترسو مناسب شرایط فعلی کشور نیستند.

ایمانیه یکی از مشکلات استان فارس را برداشت‌های غلط از قانون دانست و افزود: وقتی براساس یک قانون در سایر استان‌های کشور اقداماتی برای رونق تولید صورت می‌گیرد اما در فارس با استناد به همان قانون مانع از رونق تولید می‌شوند نشان‌دهنده برداشت اشتباه از قانون است.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: بسیاری از نظارت‌ها و صدور مجوزها را می‌توان به نهادهای خصوصی تفویض کرد و تجربه نشان داده است هر کجا به این شیوه عمل شده است موفق بوده‌ایم هرچند نظارت عالی همچنان باید بر عهده دولت باشد.

وی اعلام کرد: واحدی برای رسیدگی به شکایات افرادی که قصد فعالیت تولیدی دارند و با کارشکنی روبه‌رو می‌شوند در استان فارس راه‌اندازی شده است.

استاندار فارس تاکید کرد: اگر می‌خواهیم معضلات اجتماعی به صورت شدیدی کاهش پیدا کند باید برای رونق اقتصادی و شکوفایی تولید تلاش کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار