محمدجواد مظفری تصریح کرد: پیش بینی می شود ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لارستان به کشت گندم اختصاص داده شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 11 November 2021

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، محمدجواد مظفری تصریح کرد: پیش بینی می شود ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لارستان به کشت گندم اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۲۰۰ تن بذر گندم گواهی شده در بین کشاورزان توزیع شد، ابراز کرد: ارقام سیروان، چمران ۲، مهرگان، تیرگان ، برات و خودمصرفی کشاورز در کشت امسال استفاده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه تاکنون ۵۲ درصد کشت گندم آبی به صورت مکانیزه صورت گرفته است، اضافه کرد: در سال زراعی گذشته کشت گندم در سطحی بالغ بر ۱۸ هزار هکتار انجام شد که بیش از ۴۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل مراکز خرید گندم و کارخانجات آرد استان فارس شد.

میلاد لارستان: از مدیران ارشد جهادکشاورزی فارس و لارستان و نهادهای مرتبط و زیرمجموعه این سازمان انتظار می‌رود تا با توجه به نقش به سزای شهرستان لارستان در تولید گندم استان پهناور فارس، سهمیه مناسب گندم با نرخ و تعرفه دولتی در راستای راه‌اندازی کارخانه آرد لارستان در نظر گرفته شود تا هم موجب ایجاد اشتغال و رونق تولید و هم افزایش کمی و کیفی آرد در سطح استان فارس باشیم.

برچسب ها: کشت ، گندم ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار