مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: شهرستان داراب با تولید حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن وش پنبه، مقام اول تولید این محصول در استان فارس را دارد.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ 11 November 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احمد رضا صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برداشت وش پنبه از سطح ۵۵۰۰ هکتار از مزارع پنبه شهرستان داراب به عنوان قطب اصلی تولید این محصول در استان فارس از اوایل آبان ماه شروع و تا اواسط بهمن ماه امسال ادامه خواهد داشت.

او افزود: شهرستان داراب با تولید حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن وش پنبه، مقام اول تولید این محصول در استان فارس را دارد.

به گفته صالحی ؛ شرایط آب و هوایی مناسب برای رشد و نمو پنبه باعث تولید الیافی شده که از نظر کیفیت در کشور بی نظیر و به عنوان طلای سفید، از جایگاه ویژه‌ای بین کارخانه‌های ریسندگی و بافندگی داخل و خارج از کشور مطرح است.

او اظهار داشت: برداشت وش پنبه در این شهرستان اکثرا به صورت دستی انجام می‌شود و کمبود نیروی انسانی در این زمان باعث طولانی شدن مدت برداشت و افزایش هزینه‌های تولید می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال جاری این مدیریت برای کاهش زمان و هزینه برداشت پنبه با ترویج کشت مکانیزه بین کشاورزان، ۸۰۰ هکتار از مزارع پنبه شهرستان با بذر کار پنوماتیک بصورت مکانیزه کشت شد تا آن‌ها بتوانند محصول وش خود را بوسیله کمباین وش چین برداشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی داراب با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی، هزینه‌های بالای کاشت، داشت و برداشت پنبه که هزینه بسیار بالایی برای کشاورز دارد، افزود: با هماهنگی صورت گرفته با شرکت تعاونی پنبه کاران داراب ۲۰۰ هکتار از مزارع پنبه شهرستان بصورت قراردادی کشت شده و تمام نهاده‌ها و هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت محصول توسط این شرکت در طول دوره رشد و نمو محصول پرداخت می‌شود و شرکت بعد از برداشت محصول این هزینه‌ها را از کشاورزان می‌گیرد.

برچسب ها: برداشت ، پنبه ، داراب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار