دروندپور گفت: مردم ولی نعمت ما هستند ولی می‌بینیم که در تأمین نیازهای اولیه خود مانده‌اند و تأمین سرپناه مناسب برای تشکیل زندگی برای جوانان به رؤیای محال تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 13 November 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام غلامرضا دروند پور در خطبه‌های نمازجمعه زرین دشت با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه «آشکارترین وسیله قدرت و عزت یک کشور علم و دانش است»، اظهار کرد: کشوری می‌تواند در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی پیشرفت کند که در زمینه علمی به نقطه مطلوب رسیده باشد

وی افزود: در کشورهای غربی با وجود اینکه در حوزه اخلاق و اعتقادات بسیار عقب هستند، اما به لحاظ پیشرفت علمی و دانش‌های مختلف توانسته‌اند اقتصاد و سیاست کشورهای تحت سلطه خود را در اختیار بگیرند.

امام جمعه زرین دشت بیان کرد: کشور ایران تا قبل از انقلاب به دلیل وجود پادشاهانی که بویی از علم و دانش نبرده بودند از قافله علم و دانش عقب مانده بود.

خطیب جمعه زرین دشت ابراز کرد: زمانی که کشورهای غربی و اروپایی به دنبال علم و دانش بودند و در زمینه‌های مختلف علمی پیشرفت می‌کردند، کشور ما دچار عقب ماندگی علمی شرم آوری در دوران قاجار و پهلوی شده بود اما به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های امامین انقلاب، مسیر علمی در کشور ما کاملاً تغییر پیدا کرد و در دو دهه عمر انقلاب شاهد رستاخیز علمی در کشور هستیم، به طوری که دستاوردهای ما در این مدت کشورمان را به رتبه ۱۶ در بین ۲۰۰ کشور جهان رسانده است.

دروندپور عنوان کرد: اما نکته قابل تأمل اینکه همه این رشد و پیشرفت را زمانی به دست آوردیم که در زمینه‌های مختلف چه مالی و چه علمی در تحریم بودیم.

امام جمعه زرین دشت یادآور شد: جوانان و نخبگان علمی کشورمان از تهدیدها فرصت ایجاد کردند و در تلاشند تا به نقطه مطلوب برسند و به طور قطع این راه تداوم دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرین دشت در بخش دیگری از سخنان خود به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر به این حوزه شد و لازمه رسیدن به خود اتکایی کشور را داشتن احساس مسئولیت در سایه بها دادن به مطالعه و علم آموزی دانست.

دروندپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل و اصلاحات اقتصادی در دولت سیزدهم که در جریان است، گفت: ستاد هماهنگی دولت با تشکیل جلساتی در صدد است برای باز شدن گره‌های اقتصادی کشور چاره‌جویی کند.

وی ادامه داد: مشکل کسری بودجه، نقدینگی لجام گسیخته، حل معضل ارز ترجیحی یعنی ارز ۴۲۰۰ تومانی از مهمترین این مباحث است که در دولت جدید قرار است با تجدیدنظر در روند گذشته، طرحی با هدف «ترمیم قدرت خرید مردم» به‌مورد اجرا گذارده شود.

دروندپور عنوان کرد: در طرح جدید قرار است به‌جز دو مورد دارو و گندم، ارز تخصیصی ۴۲۰۰ تومانی برای دیگر کالاها برداشته شود که با اجرای این اقدام بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های آن می‌تواند مخاطرات زیادی داشته باشد.

خطیب جمعه زرین دشت تصریح کرد: واقعیت این است که مردم به ویژه قشر کارمند و کارگر فشار اقتصادی زیادی را تحمل می‌کنند که به طور قطع اصلاحات اقتصادی ضامن اعتلای اقتصاد کشور است اما باید زیرساختهای آن هم فراهم شود.

وی اضافه کرد: ممکن است حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، مورد سو استفاده سوداگران قرار بگیرد و تأثیرات منفی خود بر بازار را نشان دهد بنابراین پرداخت هوشمند درآمد حاصل از اجرای این طرح در قالب یارانه می‌تواند گره از مشکل دهک‌های پایین و میانی باز کند.

دروندپور گفت: مردم ولی نعمت ما هستند ولی می‌بینیم که در تأمین نیازهای اولیه خود مانده‌اند و تأمین سرپناه مناسب برای تشکیل زندگی برای جوانان به رؤیای محال تبدیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار