گشول تاکید کرد: ایران می‌تواند به ثبات اقتصادی برسد همانگونه که در بازدارندگی دفاعی بسیار رشد کرده است و مردم منتظر کاهش تورم هستند.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 13 November 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های نمازجمعه کوار بر لزوم توجه ویژه به حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و اظهار داشت: با برپایی نمایشگاه‌های کتاب، زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی را فراهم کنیم زیرا کاملاً مشهود است که به فرهنگ کتاب‌خوانی نیاز مبرم داریم.

وی با تاکید بر اینکه نادانی و جهالت، مادر آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها است، بیان کرد: کتاب مادر تمدن‌ها، عصاره فرهنگ‌ها و دروازه ورود به دانش بشر و ابزار کمال و گنجینه بزرگ‌ترین ثروت‌های بشر است.

امام جمعه کوار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های داخلی کشور افزود: دولت جدید باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کند و با مدیریت اقتصادی و کاهش تورم و مشکلات، کارکرد تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کند.

گشول تاکید کرد: ایران باید با بالا بردن سوخت هسته‌ای و افزایش اورانیوم به بازدارندگی هسته‌ای برسد و نقشه دشمن برای مهار ایران را خنثی کند.

او با بیان اینکه دولت طرح و برنامه‌ای برای ترمیم قدرت خرید مردم دارد، تصریح کرد: باید قوای سه‌گانه با هم هماهنگ شوند و دولت نیز با برنامه ریزی دقیق، بازار پول و سرمایه و کالا را به ثبات و آرامش نسبی برساند.

به عقیده امام جمعه کوار، دولت باید با نظارت جدی بر بازار با قاطعیت به دنبال کاهش تورم کاذب باشد و اقدامات زیرساختی انجام دهد و با توجه به شرایط زمانی، با مردم صادقانه گفت‌وگو کرده و التهاب‌های اقتصادی در بازار را آرام کند.

گشول تاکید کرد: ایران می‌تواند به ثبات اقتصادی برسد همانگونه که در بازدارندگی دفاعی بسیار رشد کرده است و مردم منتظر کاهش تورم هستند.

امام جمعه کوار همچنین به سیاست‌های خارجی نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا به‌دنبال بی‌ثباتی و ناامنی در عراق است. حمله پهپادی به خانه نخست‌وزیر عراق یک توطئه امنیتی برای بر هم ریختن امنیت عراق و اتهام زدن به گروه‌های مقاومت است.

او ادامه داد: کشور آذربایجان همسایه ایران به‌جای نمک‌نشناسی و گرفتن عوارض اجباری از رانندگان ایران در جاده‌های ترانزیتی باید به قوانین بین‌المللی تن دهد و از شیطنت بپرهیزد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار