همتی به آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز جمعه بیست و یکم آبان ۱۴۰۰، اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۶۰۰ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های فارس بستری هستند.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 13 November 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۳۷۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۳۳ هزار و ۶۸۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.



وی افزود: از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۳۴ هزار و ۳۵۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۴ هزار و ۸۴۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۸۸ هزار و ۵۳۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.


همتی با اعلام بستری ۱۹۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم را هم اکنون در بیمارستان های استان نیز، هزار و ۶۰۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۹۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اعلام جان باختن هفت هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و ۹۹ نفر اعلام کرد.


همتی همچنین از بهبودی ۴۷۵ هزار و ۲۳۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۵۵۷ هزار و ۳۱ دُز اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳میلیون و ۷۲۲ هزار و ۸۸ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۴۸۴ هزار و ۷۴۳ نوبت دوم واکسن بوده است.

این مقام مسوول در دانشگاه از مردم خواست تا ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی، حتما در مراکز تجمیعی واکسیناسیون حضور یافته و در ایمن سازی جامعه سهیم شوند.

 

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار