مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ تن فلفل دلمه رنگی از گلخانه‌های این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ 13 November 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید کاظم موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه کاشت نشاء فلفل دلمه در مرداد ماه انجام شده است، اظهار کرد: عملیات برداشت این محصول گلخانه‌ای از مهر ماه آغاز شده است و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

به گفته او؛ فلفل دلمه تولیدی در شهرستان فیروزآباد از رقم رکس وان است و با توجه به محبوبیت و بازار پسندی به کشور‌های روسیه، ارمنستان، امارات، عمان و دبی صادر می‌شود.

موسوی هدف از توسعه گلخانه‌ها را افزایش میزان تولید محصول در واحد سطح برشمرد و افزود: در حال حاضر ۳ گلخانه درشهرستان به مساحت ۱۵ هزار و ۹۵۰ مترمربع زیر کشت فلفل دلمه‌ای رنگی صادراتی است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف آب و انرژی با توجه به خطر خشکسالی، تولید محصول خارج فصل، زودرسی محصول، افزایش کیفیت محصول تولیدی، عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازار یابی مناسب و تنظیم برنامه کشت مطابق با نیاز بازار از سایر اهداف توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در شهرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار