مسئول زراعت شهرستان داراب گفت: امسال کشاورزان دارابی با بستن قرارداد با شرکت کارخانه قند مینوی فسا، ۳۶۰ هکتار از اراضی خود را زیر کشت این محصول استراتژیک بردند.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 14 November 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد مهدی خورسند نیا، مسئول زراعت شهرستان داراب با بیان اینکه کشت چغندرقند پاییزه به صورت قراردادی است، گفت: با هماهنگی صورت گرفته با شرکت کارخانه قند مینوی فسا، امسال کشاورزان دارابی با بستن قرارداد با این شرکت ۳۶۰ هکتار از اراضی خود را زیر کشت این محصول استراتژیک بردند.

او با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و هزینه‌های بالای کشت چغندر قند، افزود: این کارخانه متعهد شده تا نهاده‌های کشاورزی و هزینه کاشت، داشت و برداشت را در طول دوره رشد و نموی محصول به صورت مساعده به کشاورزان پرداخت و محصول آن‌ها را به صورت تضمینی خریداری و بعد از برداشت هزینه ها‌ی انجام شده را از کشاورزان دریافت کند.

خورسندنیا اظهار داشت: چغندر قند پاییزه در مقایسه با کشت بهاره میزان آب کمتری مصرف نموده و می‌تواند گزینه مناسب تری برای بهره گیری از بارندگی‌های پاییزه و زمستانه و مقابله با بحران کم آبی باشد.

رعایت تناوب زراعی، مبارزه با علف‌های هرز مقاوم در مزارع گندم، حاصلخیزی و اصلاح بافت خاک از دیگر مزایای کشت پاییزه چغندرقند است که خورسندنیا از آن‌ها یاد کرد.

به گفته او؛ مهمترین ارقام چغندر کشت شده در این شهرستان لوانته، ویکو، گرانته، شانون است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشت ، چغندر قند ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار