امام جمعه شیراز با یاد آوری این مطلب که ظرفیت‌های شهر شیراز بسیار است و باید به تک تک آن توجه داشته باشیم، عنوان کرد: شیراز ظرفیت‌های زیادی برای مسیر گردشگری دارد و این مهم در جاهای دیگر پیدا نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ 14 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه ۲۳ آبان در نشست هم اندیشی مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان فارس که با حضور مسئولان فرهنگی برگزار شد، گفت: امیدواریم جریان جدید فرهنگی در شیراز برخواسته از انقلاب اسلامی هر روز رشد بیشتری پیدا کند و با همکاری دستگاه‌های اجرایی نتیجه بهتری از فعالیت دوستان شاهد باشیم.

امام جمعه شیراز با یاد آوری این مطلب که ظرفیت‌های شهر شیراز بسیار است و باید به تک تک آن توجه داشته باشیم، عنوان کرد: شیراز ظرفیت‌های زیادی برای مسیر گردشگری دارد و این مهم در جاهای دیگر پیدا نمی‌شود.

آیت‌الله دژکام با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار استان فارس، این سئوال را طرح کرد که آیا باید از اروپا بیایید و سند ملاصدرا را کشف کنند و ما نباید خودمان بدانیم و به دنیا عرضه کنیم؟

او ادامه داد: اگر با هم باشیم همه کارها را به بهترین نحوه ممکن انجام خواهیم داد ‌و اگر دست همدیگر را نگیریم کارمان از بین می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس در ادامه سخنان خود با بیان به اینکه جای تردیدی وجود ندارد برای ماها که شیراز در طول دو سده گذشته دچار آسیب‌های از فرهنگ بوده و عمده فرهنگیان از این قضیه ناراحت بودند، اضافه کرد: اساتیدی در همین فضای فرهنگی و تاریخی رشد کرده‌اند و بارها آه کشیدند از این که جایگاه شیراز آنچه که باید نیست و این کلانشهر باید همیشه در قله باشد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به این مطلب که خداوند می‌فرمایید هر چه را از خیر بفرستید پیش ما ثابت می‌ماند، افزود: پیش خداوند چیزی کم نمی‌شود و هر آنچه از خیر و خوبی که انجام دهید در محضر خداوند متعال باز می‌یابید.

او با تاکید بر اینکه نگاه معنوی را باید در یابیم و اگر این نکته را از دست بدهیم باختیم، خاطرنشان کرد: جهانی که در انتظار امام زمان است جهانی است که اهمیت معنویت را به اندازه اهمیت عدالت فهمیده باشد و فریاد گر همه اینها است.

امام جمعه شیراز در پایان سخنان خود به این نکته اشاره کرد که وقت آن است که خشوع را همه تجربه کنیم تا در کنار یکدیگر برای پیشرفت کارها همکاری کنیم، چرا که اگر خشوع نباشد با یک دیگر جور نمی‌شویم در این موقع می‌توان گفت تمام کارهای گروهی از بین می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار