مدیر جهاد کشاورزی استهبان استان فارس گفت:برداشت زعفران در قطب تولید این محصول در فارس از سطح ۵۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ 15 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهدی اعیان منش که سخنانش را روابط عمومی جهاد کشاورزی استهبان بازتاب داده، افزود: پیش بینی می شود ۲۸۰ تن گل تازه از مزارع استهبان برداشت و ۲۵۰۰ کیلوگرم کلاله خشک به بازار عرضه شود.

وی قیمت زعفران در سال جاری را مناسب ارزیابی و اظهارکرد: ایجاد و راه اندازی صنایع فرآوری و بسته بندی زعفران می تواند در رونق این محصول تاثیر مطلوبی داشته باشد.

اعیان منش خشک کردن زعفران را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: دستگاه مدرن خشک‌کن زعفران با تلاش‌های بخش خصوصی و حمایت‌های جهاد کشاورزی در استهبان موجود است و چون مهمترین مرحله برداشت زعفران، خشک کردن آن است تا از کیفیت محصول برداشتی کاسته نشود، استفاده از این دستگاه می تواند به حفظ کیفیت محصول کمک کند تا قابل عرضه به بازارهای خارج از کشور هم باشد.

مدیرجهاد کشاورزی استهبان بیان کرد: راه اندازی دو زنجیره ارزش محصول زعفران در استهبان در حال پیگیری است و با شروع به کار حلقه های تولید زعفران، تمام واسطه‌گری‌ها حدف خواهدشد و کشاورزان مستقیما محصول خود را به صادرکنندگان با قیمت مناسب عرضه‌خواهندکرد.

اعیان منش کیفیت محصول زعفران برداشتی را بی‌نظیر خواند و بیان‌کرد: از دیر باز زعفران استهبان بخاطر عطر و طعم بی‌نظیرش معروف بوده است و شهرت خاصی دارد.

وی ادامه داد: کشت زعفران به عنوان یک گیاه کم‌آب‌بر و با اشتغال زایی خوب همه ساله مورد حمایت جهاد کشاورزی است و به متقاضیان تسهیلات کم بهره در قالب کشت گیاهان دارویی تعلق می گیرد.

استهبان از شهرستان های شرقی فارس است و فاصله آن تا شیراز حدود ۱۶۰ کیلومتر است.



برچسب ها: برداشت ، زعفران ، استهبان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار