معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت: متوسط تولید پیاز در طرح استمرار را ۴۵ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۰ هزار تن پیاز تولید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 15 November 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی سعیدی نژاد معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه کاشت پیاز طرح استمرار از نیمه دوم آبان ماه در شهرستان لارستان آغاز می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود ۲۲۰ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان به کشت پیاز طرح استمرار اختصاص یابد.

او متوسط تولید پیاز در طرح استمرار را ۴۵ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۰ هزار تن پیاز تولید و روانه بازار شود.

به گفته او آفریگرو و پیاز سفید رقم مینروا از جمله ارقامی است که در شهرستان کشت می‌شود.

سعیدی نژاد افزود: لارستان به عنوان قطب تولید نشاء طرح استمرار، بیش از ۱۵ سال است که نشاء پیاز مورد استفاده کشاورزان جنوب فارس را تامین می‌کند.

او با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت پیاز در بخش مرکزی و دهستان درزو سایبان قرار دارد گفت: تمام سطح زیر کشت این محصول مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار است.

معاون فنی و اجرائی جهاد کشاورزی لارستان گفت: شرایط اقلیمی شهرستان، امکان کشت محصولات طرح استمرار از جمله پیاز را فراهم کرده که کمک زیادی به کنترل قیمت این محصولات در فصولی که بازار با کمبود آن روبرو است، می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برداشت ، پیاز ، لار ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار